بلینکن: ایالات متحده برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه تلاش می کند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا گفت، آمریکا در تلاش است تا از تشدید تنش در خاورمیانه در پی حمله ایران به اسرائیل جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده از اسرائیل خواست تا در واکنش به پاسخ تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و شلیک حدود سیصد پهپاد و موشک به خاک اسرائیل، خویشتن‌داری نشان دهد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت: " 36 ساعت گذشته را صرف هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک در راستای تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها کرده ایم، من با همکاران در منطقه در تماس نزدیک هستم. این کار را در روزها و ساعات آینده ادامه خواهیم داد."
وی گفت که ایالات متحده به حمایت از اقدامات دفاعی اسرائیل ادامه خواهد داد.
بلینکن گفت: "روزهای اخر هفته نشان داد که اسرائیل زمانی که قربانی تهاجم می شود، لازم نیست که به تنهایی از خود دفاع کند."
لازم به ذکر است که سپاه پاسداران ایران شامگاه شنبه 13 آپریل در واکنش به حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، خاک اسرائیل را هدف حمله پهپادی و موشکی قرار داد. به گفته منابع مختلف، این حمله با بکارگیری صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله پهپادهای کامیکازه شاهد و موشک های مافوق صوت "فتاح" و "فتاح-2" بود. شبکه تلویزیونی دولتی "پرس تی وی" ایران گزارش داد که تمامی موشک های مافوق صوت به اهداف خود اصابت کرده اند.
مقامات اسرائیل اعلام کردند که قصد دارند ائتلاف منطقه ای علیه تهدیدات ایران تشکیل دهند و در زمان مناسب و به شیوه ای مناسب به این حمله پاسخ خواهند داد.
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت که آنگلوساکسون ها ایران را مقصر همه اشتباهات می دانند و فراموش کرده اند که پیشتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل از محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق خودداری کرده بودند. در همین رابطه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست سیمونا هالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو از مقامات روسیه برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات رژیم کی یف به خاک روسیه را محکوم نکرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала