آغاز طرح بستن مرزهای ایران با افغانستان

© Photo / IRNAمرز ایران و افغانستان
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2024
عضو شوید
فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش ایران گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح بستن مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم/برید جنرال ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش ایران روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و ساختارهای مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید "ولی الله فلاحی" افزود: طبق اعلام وزیر داخله این کشور مبلغ سه میلیارد دالر اعتبار برای اجرای طرح بستن مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
ایران: نیروی زمینی ارتش مشغول بستن نوار مرزی ایران و افغانستان است
وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.
فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش ایران بیان کرد: منطقه شمال شرق استانهای/ولایت های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استانها اداره کنیم.
وی گفت: مرز افغانستان نیز از میزان 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.
یادآوری می کنیم، که استان/ولایت خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق نزدیک به 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала