ایران: نیروی زمینی ارتش مشغول بستن نوار مرزی ایران و افغانستان است

© Photo / IRNAمرز ایران و افغانستان
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
عضو شوید
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه ایران گفت: طرح بستن نوار مرزهای مشترک ایران و افغانستان که یکی از مهترین پروژه های کشوری به شمارمی رود با بکارگیری از توان مهندسان نیروی زمینی ارتش ایران در حال انجام است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ دوم عبدالرحمان ساسانیان فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه ایران روز پنجشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد این کشور افزود: در زمان حاضر هم اکنون همه زیرساختهای لازم برای انجام مراحل مختلف عمرانی این طرح در نقاط مرزی ایران و افغانستان فراهم شده است.
وی ادامه داد: امید است با تلاش و هم افزایی مثال زدنی همه دستگاههای اجرایی و متولی این حوزه، طرح بستن مرزهای ایران و افغانستان در شمال شرق در مدت زمان پیش بینی شده خود به پایان برسد.
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
کشته شدن یک مامور انتظامی ایران در نزدیکی مرز افغانستان
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه ایران گفت: عملیات بستن، از مرز دوغارون به سوی شهرستان/ولسوالی خواف است و این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن خواهد بود.
ساسانیان افزود: همکنشی و همراهی همه نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون امنیت پایداری را در این نقطه از کشور برای همه به ارمغان آورده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد ایران هم در این نشست گفت: به برکت وجود نیروهای مسلح و مرزنشینان امنیت 100 درصدی در مناطق مرزی شرق کشور ایجاد شده که این خود جای شکرگزاری دارد.
محمدرضا رضایی افزود: بدون شک افزایش تعامل و حفظ روابط بین 2 کشور همسایه ایران و افغانستان می تواند در بخشهای مختلف نقش زیادی داشته باشد که باید از این فرصت طلایی در سایر حوزه ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش ایران در همه عرصه ها به ویژه محرویت زدایی برای اقتدار و سربلندی کشور ورود کرده و تاکنون از خود کارنامه موفقی به یادگار گذاشته است.
یادآوری می کنیم، که شهرستان/ولسوالی 145 هزار نفری تایباد ایران در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و به واسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است، مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله 18 کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و 248 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала