رهبر حماس: امریکا مانع توافق غزه است

© AFP 2023 / Said KhatibГлава политбюро палестинского исламистского движения ХАМАС Исмаил Хания
Глава политбюро палестинского исламистского движения ХАМАС Исмаил Хания - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2024
عضو شوید
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین گفت: آمریکا مانعی برای دستیابی به توافق بر سر آتش بس در غزه است.
به گزارش اسپوتنیک، هنیه در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ترکیه گفت: ما با این مذاکرات موافقت کردیم به شرطی که منجر به آتش‌بس دائم، خروج کامل نیروها، بازگشت آوارگان و توافق بر سر تبادل اسرا شود.
هنیه با تاکید بر اینکه اسرائیل با وجود همه جلساتی که تاکنون برگزار شده و ده‌ها سند از طریق واسطه‌ها ارائه شده، با آتش‌بس در غزه موافقت نکرده است، گفت: تمام آنچه (اسرائیل) می‌خواهد این است که اسرا بگیرد و سپس جنگ در غزه از سر گرفته شود. و این غیرممکن است. ارتش اسرائیل باید به طور کامل از غزه عقب نشینی کند. (اسرائیل) همچنین نمی خواهد آوارگان به شمال غزه بازگردند. با بازگشت محدود و تدریجی موافقت می کند. این نیز نمی تواند انجام شود..
Разрушенные здания в результате израильского авиаудара на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
حماس: نتانیاهو بازدارنده های جدیدی برای گفت و گو ایجاد می کند
هنیه افزود که برای دستیابی به توافق، اسرائیل و امریکا دیدگاه او را می پذیرند و هیچ فشاری را اعمال نمی کنند. به گفته وی، مرگ پسران و نواسه هایش امتیازی در مذاکرات برای دستیابی به آتش بس در غزه نخواهد داشت. پیش از این رسانه ها از کشته شدن سه پسر و چند نوه هنیه در حمله اسرائیل به نوار غزه خبر داده بودند. خود هنیه نیز در مورد مرگ پسرانش گفت که این موضوع بر خواسته‌های جنبش برای آتش‌بس در نوار غزه تأثیری نخواهد داشت.
هنیه در بیانیه‌ای که در پی انتشار خبر کشته شدن پسران و نوه‌هایش منتشر کرد، خاطرنشان کرد: حدود 60 نفر از بستگان وی در سال‌های رویارویی با اسرائیل جان باخته‌اند. اول از همه، ناکامی 7 ماهه دشمن در دستیابی به اهداف نظامی و ناتوانی او در دستیابی به چیزی جز کشتار غیرنظامیان، هزاران کودک، زن و پیر است.
Мечеть Аль-Фарук, разрушенная израильской бомбардировкой в Рафахе на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2024
آتش بس موقتی ممکن، اما با ظهور شرایط نوین، آتش جنگ دوباره میان حماس و اسرائیل شعله ور خواهد شد
کشتاری که در آن 3 پسر و 5 تن از من هنیه گفت: نواسه های کشته شده در این چارچوب قرار می گیرند و نشان دهنده شکست دشمن است. جنبه دوم این است که آنها (اسرائیل) فکر می کنند که چنین قتل عام که به خانه من، پسران و نوه های من کشیده می شود، رهبری و رهبران جنبش را تحت فشار قرار می دهد تا در مذاکرات جاری امتیاز بدهند که این یک توهم است. ثالثاً پسران من بخشی از مردم فلسطین هستند و وضعیت آنها مانند وضعیت کل مردم فلسطین است هانیه گفت: مردم فلسطین در غزه، در کرانه باختری، در همه جا.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала