ماکرون خواستار انزوای ایران شد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эмманюэль Макрон покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали
Президент Франции Эмманюэль Макрон покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه گفت: ایران برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه باید منزوی شود.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در رادیو RMC گفت: تقویت تحریم ها و منزوی کردن ایران برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه ضروری است.
ماکرون گفت: "امروز ما هر کاری انجام خواهیم داد تا از تشدید تنش جلوگیری کنیم. پاسخ نمی تواند تشدید تنش باشد، بلکه منزوی کردن ایران، متقاعد کردن کشورهای منطقه که ایران یک خطر است، افزایش تحریم ها و فشار بر فعالیت های هسته ای برای یافتن راهی برای صلح در منطقه باشد".
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2024
نماینده دائم ایران در سازمان ملل: اسرائیل از ترس جرأت پاسخ نظامی را ندارد
او اضافه کرد: "اسرائیل امروز از خود دفاع می کند. منشأ کل این وضعیت، یورش های حماس بر اسرائیل است. ما از یک سو باید در کنار اسرائیل باشیم تا حداکثر نگهبانی از آن را تضمین کنیم، اما از سوی دیگر، خواستار محدودیت هایی برای جلوگیری از تشدید تنش باشیم. ما باید هر بار از شکستن مرزهای جدید اجتناب کنیم".
به گفته وی، فرانسه در این زمینه با همه شریک های منطقه ای همکاری می کند، اما امریکا نیز می تواند نقش بزرگی ایفا کند.
او افزود: "آنها می توانند نقش مهمی در مهار ایران ایفا کنند".
یادآوری می کنیم، که یک یگان زبده نیروهای مسلح ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به نابودی کنسولگری ایران در سوریه در آغاز ماه اپریل از سوی هواپیماهای اسرائیلی، در شب 14 اپریل به خاک اسرائیل یورش برد. به گفته منابع مختلف، این یورش شامل صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از آن میان پهپادهای کامیکازه شاهد، موشک های ابرصوت فتاح و فتاح-2 بود. شبکه تلویزیونی دولتی ایران پرس تی وی گزارش داد، که همه ا ی موشک های ابرصوت به اهداف خود رسیده اند.
به گفته ارتش اسرائیل، ایران در مجموع بیش از 300 مهمات و پهپاد از آن میان نزدیک به 170 پهپاد، بیش از 30 موشک کروز و بیش از 120 موشک بالستیک پرتاب کرده است. در عین حال، اسرائیل اعلام کرد که تنها "چند موشک" به این کشور رسیده و "خسارات جزئی" وارد کرده است.
محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تهران عملیات "وعده صادق" را به پایان رسانده و قصد ادامه آن را ندارد، اما اگر اسرائیل تدابیری اتخاذ کند، عملیات بعدی ایران بزرگتر از عملیات پیشین خواهد بود.
بنی گانتز، وزیر اسرائیل گفت که این کشور قصد دارد ائتلاف منطقه ای در برابر تهدید ایران ایجاد کند و در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این یورش پاسخ دهد. انتظار می رود که دولت اسرائیل در آینده نزدیک درباره ای گام های بعدی تصمیم گیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала