کشته شدن 8 تن در توکماک زاپروژیا در نتیجه ای گلوله باران نیروهای اوکراینی

© SputnikСотрудник скорой помощи Мелитополя принимает новый автомобиль, переданный Минздравом РФ
Сотрудник скорой помощи Мелитополя принимает новый автомобиль, переданный Минздравом РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
عضو شوید
شمار قربانیان گلوله باران توکماک از سوی نیروهای مسلح اوکراین به 8 نفر از آن میان 2 کودک افزایش پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایوگنی بالیتسکی فرماندار پیرامون زاپروژیا گفت: پس از گلوله باران شهر توکماک از سوی ارتش اوکراین، جسد دو نفر دیگر از زیر آوار بیرون آورده شد، در مجموع هشت نفر از آن میان دو کودک کشته شدند، 13 زخمی دیگر در درمانگاه بستری شدند.
بالیتسکی در پیامی در کانال تلگرامی خود گفت: "در شب گذشته جسد دو نفر دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شد. در حال حاضر شمار کشته شدگان هشت نفر از آن میان دو کودک است".
Официальный представитель МИД России Мария Захарова. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2024
زاخارووا: بی پروایی است که بگوییم یورش ها به نیروگاه زاپروژیا با رژیم کیف پیوند ندارد
خاطرنشان می شود که 13 قربانی در درمانگاه بستری شده اند، زیر کمک های پزشکی هستند، پزشکان با بستگان قربانیان کار می کنند و به افراد بی خانمان مسکن موقت داده شده است. همچنین در حال حاضر ارزیابی ویرانی ها در حال انجام است و کمک های مالی به مردم انجام می شود.
وی پیش از این گزارش داده بود، که در نتیجه گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین در بخش آپارتمان توکماک، چند کشته از آن میان یک کودک و ده ها تن از باشندگان به شدت زخمی شدند. 25 خانه شخصی و 9 ساختمان بلند بدون گاز ماندند.
به نوبه خود، ولادیمیر روگوف رئیس مشترک شورای هماهنگی برای ادغام مناطق جدید اتاق عمومی فدراسیون روسیه گزارش داد، که برپایه داده های نخستین، شش نفر کشته و دستکم 20 نفر به شدت زخمی شدند.
یادآوری می کنیم، که پیرامون زاپروژیا منطقه ای از روسیه است که در پایین دست رودخانه دنیپر واقع شده است. به دنبال همه پرسی در سپتمبر 2022 بخشی از فدراسیون روسیه شد. کیف نتایج آن را به رسمیت نمی شناسد و به گلوله باران منطقه ادامه می دهد. در حال حاضر بیش از 70 درصد منطقه زاپروژیا زیر کنترل روسیه است. بقیه، از جمله مرکز منطقه، شهر زاپروژیا، در اختیار نیروهای اوکراینی است. از مارچ 2023، مرکز اداری منطقه به طور موقت به شهر ملیتوپل تبدیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала