ترکیه: دادن داده ها از پایگاه راداری ناتو به اسرائیل را رد می کنیم

© Sputnik / Alexei DanichevФлаги Евросоюза и Турции в курортном поселке Олу Дениз в провинции Мугла на Юго-Западе Турции
Флаги Евросоюза и Турции в курортном поселке Олу Дениз в провинции Мугла на Юго-Западе Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
عضو شوید
مقام های ترکیه گزارش های در پیوند به دادن داده ها از پایگاه کوریجیک ناتو به اسرائیل را رد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال تنش بین اسرائیل و ایران، در شبکه های اجتماعی ادعاهایی مبنی بر انتقال داده ها از پایگاه راداری کوریجیک ناتو در شرق مالاتیا ترکیه به اسرائیل منتشر شد.
مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست زیر نظر اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: "ادعای در پیوند با پایگاه راداری کیورچیک که پس از اظهارات ایران درباره ای اسرائیل در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شد، صحت ندارد. پایگاه راداری کوریجیک در مالاتیا در راستای منافع امنیت ملی ما ایجاد شد و هدف آن نگهبانی از جمعیت، قلمرو و نیروهای متحدان ناتو است".
Lavrov ve Fidan'ın Moskova'daki görüşmesi başladı - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
انتقاد وزیر خارجه ترکیه از استانداردهای دوگانه ای اروپا درباره ای اوکراین و اسرائیل
همچنین گفته شده است: "داده های به‌دست‌آمده از این سامانه راداری در چارچوب رویه‌های موجود ناتو برای دفاع از ائتلاف فرستاده و کار گرفته می‌شود. داده های رادار با متحدان غیر ناتو مانند اسرائیل به اشتراک گذاشته نمی شود".
وزارت دفاع سوریه شامگاه دوشنبه از یورش هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین اقامتگاه سفیر ایران در سوریه بوده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه یورش موشکی اسرائیل به طور کامل ویران شده است.
به گزارش خبرگزاری "نور نیوز" ایران، حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در این یورش آسیبی ندیده است.
سپاه پاسداران ایران در بیانیه ای اعلام کرد، که در جریان این یورش هوایی هفت نفر از مستشاران نظامی ایران از آن میان سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران کشته شدند.
آیت الله خامنه ای رهبر ایران در واکنش به یورش اسرائیل تاکید کرد: "آنان را از این جنایت و نمونه های آن پشیمان خواهیم کرد".
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای ضمن نکوهش شدید یورش اسرائیل تاکید کرد، از سازمان ملل به ویژه شورای امنیت انتظار می رود در مسیر مقابله با اعمال متخلفانه و ناقض مقررات بين‌المللی اسراییل که تهدیدی در برابر صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود، واکنش سریع و لازم را داشته و این اقدامات را نکوهش و تقبیح نمایند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала