انتقاد وزیر خارجه ترکیه از استانداردهای دوگانه ای اروپا درباره ای اوکراین و اسرائیل

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر Lavrov ve Fidan'ın Moskova'daki görüşmesi başladı
Lavrov ve Fidan'ın Moskova'daki görüşmesi başladı - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه در نشستی غیرعلنی در برلین از سیاست اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک در انقره به اسپوتنیک گفت: هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در یک نشست غیرعلنی در برلین، به شدت از "استانداردهای دوگانه" اتحادیه اروپا در سیاست های آنها درباره ای فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.
به گفته گفت و گو کننده ای خبرگزاری، فیدان در یک نشست غیرعلنی که از سوی وزارت خارجه آلمان در برلین زیر عنوان "بسط و اصلاحات اتحادیه اروپا" برگزار شد، سخنرانی کرد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи в Москве с министром иностранных дел Ирана Хоссейном Амиром Абдоллахияном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
گفت وگوی تیلیفونی لاوروف با همتای مصری اش درباره ای وضعیت نوار غزه
فیدان گفت، که جلوگیری از تظاهرات همبستگی با فلسطینیان در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا یک استاندارد دوگانه است.
وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: برای اینکه اتحادیه اروپا بتواند در سطح جهانی رقابت کند، لازم است اعتماد به سیاست گسترش بازگردانده شود.
این منبع گزارش داد، که هاکان فیدان گفت: باید از استفاده برخی از کشورهای عضو از روند مذاکرات برای منافع خود جلوگیری کرد. وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد، که تبدیل مذاکرات عضویت به فرآیندهای بدون پایان که هرگز تکمیل نمی شود، اشتباه است.
فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه بازیگران جهانی باید از استانداردهای دوگانه دوری کنند، از ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها در برخی کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت: کسانی که اجازه یورش به کتاب مقدس ما، قرآن کریم را در پوشش می دهند. آزادی بیان، از کسانی که می خواهند در برابر کشتار وحشیانه غیرنظامیان در فلسطین اعتراض کنند، جلوگیری می کنند.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از آن، جنگجویان سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را زیر کنترل خود درآورد و یورش های هوایی به اهدافی از آن میان غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
شمار قربانیان نوار غزه از 9 هزار نفر گذشت و بیش از 32 هزار نفر زخمی شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد. وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. برپایه دیدگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها برپایه ای ساختار "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن در سال 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز است، فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، در پیوند با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ساخته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала