حل بحران اوکراین بدون حضور روسیه ناممکن است

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2024
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین گفت که تلاش برای برگزاری نشست ها غرض حل و فصل مسئله اوکراین بدون مشارکت روسیه نمی تواند منطقی و قابل دستیابی به نتیجه تلقی شود.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین افزود: "دیروز نیز تاکید شد که هر گونه تلاش برای برگزاری نشست ها در جستجوی راه‌حل (بحران اوکراین) بدون مشارکت روسیه نمی تواند منطقی و قابل دستیابی به نتیجه تلقی شود."
قابل ذکر است که سوئیس از 15 تا 16 جون میزبان کنفرانس صلح اوکراین خواهد بود.
پیشتر سخنگوی سفارت روسیه در برن، به اسپوتنیک گفته بود که سوئیس برای روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در این نشست ارسال نکرده است و مسکو نیز شرکت نخواهد کرد.
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
پسکوف: روند گفت و گوی اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد

وی افزود که مفکوره کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان آن ترویج شده است، برای روسیه غیرقابل قبول است، زیرا ما در مورد گزینه "فرمول صلح" غیرقابل قبول صحبت می کنیم که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنان افزود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آمادگی خود را برای گفتگو در مورد مسئله اوکراین تایید کرده است؛ مذاکرات می تواند از جمله بر اساس پیش نویس توافقنامه استانبول باشد، اگرچه واقعیت ها از آن زمان تغییر کرده است
میتوان گفت که ویولا آمهرد رئیس جمهور سوئیس قبلاً خبر داده بود که زلنسکی خواستار سازماندهی نشست صلح درباره اوکراین شده است. آنطور که آندری ارماک، رئیس دفتر زلنسکی قبلاً گفته بود، کیف می‌خواهد نشست‌های را با هدف پذیرش "فرمول صلح" اوکراین برگزار کند. ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای مشارکت روسیه در حل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین وجود ندارد و برگزاری کنفرانس صلح بدون روسیه غیرممکن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала