پسکوف: روند گفت و گوی اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
عضو شوید
سخنگوی کرملین گفت، که روند گفت و گوهای اوکراین بدون روسیه بی معنی است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: بدون مشارکت روسیه روند گفت و گوها درباره ای اوکراین بی معنی است و باید فهمید سخن از چه ساختار آشتی در گفت و گوهای سوئیس مطرح خواهد بود.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и президент Швейцарии Игнацио Кассис во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2024
وزیر خارجه سوئیس: هیچ روند صلحی بدون روسیه امکان پذیر نیست
پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه گفت و گوها درباره ای اوکراین را بیهوده می‌داند و زیر چه شرایطی روسیه با شرکت در چنین نشست‌هایی موافقت می‌کند؟ گفت: "یکم باید فهمید صحبت از چه ساختار آشتی مطرح است و دوم، ما بارها گفته‌ایم که روند گفت و گو بدون روسیه بی‌معنی است و در واقع یک روند گفت و گوی بیهوده است".
روز دوشنبه، بلومبرگ گزارش داد، که سوئیس قصد دارد در میانه ای ماه جون نشست صلحی را درباره ای اوکراین برگزار کند که 80 تا 100 کشور در آن شرکت خواهند کرد.
به نوبه خود، ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن به اسپوتنیک گفت، که سوئیس برای فدراسیون روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در نشست اوکراین نفرستاده و مسکو در هیچ موردی شرکت نخواهد کرد.
وی افزود که ایده کنفرانس صلح که به شدت از سوی برگزارکنندگان ترویج شده است، برای فدراسیون روسیه پذیرفتنی نیست، زیرا ما درباره ای گزینه دیگری برای پیشبرد یک "ساختار صلح" غیرقابل قبول صحبت می کنیم که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала