ناتو پرسنل نظامی کافی برای دفاع در برابر روسیه ندارد

© AP Photo / Olivier MatthysСкульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото
Скульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
عضو شوید
ناتو برنامه های نظامی جدیدی برای دفاع در برابر روسیه فراهم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مجله فارین پالیسی گزارش می دهد، که ناتو نیروهای کافی برای نگهبانی در برابر روسیه ندارد.
این نشریه می گوید: "ناتو در حال توسعه برنامه‌های نظامی جدید خود برای دفاع در برابر یورش احتمالی روسیه است. اما در یافتن نیروهای کافی با مشکل روبرو است".
Заместитель руководителя администрации президента РФ, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков перед началом встречи лидеров России и Армении на полях саммита Евразийского экономического союза (25 мая 2023). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
رسیدن پیوندهای روسیه و ناتو در سطح رویارویی مستقیم
این روزنامه خاطرنشان می شود، که حتی با پیوستن فنلند و سویدن به ناتو، این ائتلاف فاقد حضور قدرتمند در شمال است. به گفته این مجله، این مشکل در بیشتر تاریخ اتحاد، گریبانگیر آن بوده است. به عنوان نمونه، تا سال 2014، تنها حدود 30000 سرباز امریکایی در اروپا بودند. پنتاگون در آن زمان به این فکر می کرد که چگونه این تصور را ایجاد کند که تعداد ارتش 10 برابر بیشتر است.
به گفته یک دیپلمات ناشناس از یکی از کشورهای ناتو، این ائتلاف در مقطعی نیروهای مسلح خود را فراموش کرد و آنها برای یک "بحران بزرگ" کافی نبودند. در سال های اخیر، روسیه از فعالیت بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است. ناتو در حال گسترش ابتکارات است و آن را "بازدارندگی از تجاوز روسیه" می نامد.
مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین خاطرنشان کرد، که فدراسیون روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید مسیر نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه ای با روزنامه نگار امریکایی تاکر کارلسون، به تفصیل توضیح داد که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو حمله کند، این بی معنی است. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این یک جعلی است".
پوتین افزود: کشورهای غربی فهمیدند که شکست استراتژیک روسیه در درگیری با اوکراین غیرممکن است، بنابراین آنها باید در مورد گام های بعدی خود فکر کنند، در حالی که فدراسیون روسیه آماده گفتگو است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала