وزارت خارجه روسیه: بازنگری در تعلیق یکجانبه جا به جایی موشک‌های میان‌برد و کوتاهبرد را رد نمی کنیم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
عضو شوید
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه اجازه بازنگری در مهلت قانونی جا به جایی موشک‌های میان‌برد را می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، که مسکو بازنگری در تعلیق یکجانبه جا به جایی موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد از سوی خود را به دلیل برنامه های امریکا برای جا به جایی سامانه های مشابه در منطقه آسیا و اقیانوسیه امکان پذیر می داند.
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
ریابکوف: غرب با فراهم سازی جنگ افزار برای کیف شریک جنایت های جنگی می شود
ریابکوف گفت: "جا به جایی موشک های میان برد امریکا در گوام ممکن است باعث شود مسکو در تعلیق یکجانبه خود تجدید نظر کند".
وی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:" همانطور که پسین ها در سفر وزیر خارجه روسیه به پکن مطرح شد، ما باید به مهار مضاعف با مقابله مضاعف پاسخ دهیم. یکی از نکات این مقابله بدون شک تجدید نظر در رویکرد ما نسبت به توقف یکجانبه استقرار چنین سیستم های در سال 2018 خواهد که از سوی رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) اعلام شده بود".
معاون وزیر خارجه روسیه افزود: "از آنجایی که برنامه‌های امریکایی مربوطه خطوط کلی‌تر و ملموس‌تری به خود می‌گیرد، ما نیز به تدریج، همانطور که من درک می‌کنم، به مرحله تصمیم‌گیری عملی در مورد نحوه واکنش ما به این موضوع می‌رویم. این به طور کامل در راستای اروپا صدق می‌کند".
ریابکوف در پاسخ به این پرسش که آیا حضور موشک‌های مشابه آمریکا در خاک جزیره گوام دلیلی برای بازنگری روسیه در توقف یکجانبه جا به جایی موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌تر خواهد بود یا خیر، پاسخ مثبت داد.
او گفت: "البته، البته. ما همیشه این مساله را از نظر ظهور چنین سیستم‌هایی در هر منطقه‌ای مطرح کرده‌ایم که. اگر برنامه‌ریزان نظامی امریکایی فکر کنند که گوام برای آنها راحت‌تر است، بر این اساس، این امر فوری و کاملا قابل درک مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت و در مسکو، پکن و دیگر پایتخت‌ها می‌تواننددر اینباره نتیجه‌گیری کنند. در اینجا هیچ تفاوتی وجود ندارد".
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: "فدراسیون روسیه نگران است که تصمیم امریکا برای استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه غیرقابل برگشت باشد".
واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود که تا پایان سال 2024 قصد دارد سامانه های موشکی میان برد را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کند.
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز به آمریکا درباره واکنش جدی نسبت به استقرار موشک های میان برد و کوتاه تر هشدار داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала