ریابکوف: غرب با فراهم سازی جنگ افزار برای کیف شریک جنایت های جنگی می شود

© Thomas Peter / Pool Photo via APЗаместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، که غرب، با فراهم سازی جنگ افزار برای کیف، در جنایت های جنگی آن شریک می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: "غرب در حال دنبال کردن یک دوره تشدید عمدی درگیری در اوکراین است و همه ای جنگ افزارهای سنگین جدید را به کی یف می دهد، در نتیجه کشورهای ناتو در جنایات جنگی کیف دخالت دارند".
ریابکوف در بخش بلندپایه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: "این کشورهای غربی هستند که در حال دنبال کردن یک دوره تشدید عمدی بحران در اوکراین هستند و تمام انواع جدید تسلیحات سنگین را به کی یف عرضه می کنند. سلاح های غربی به طور فعال توسط نیروهای مسلح اوکراین برای گلوله باران ساختمان های مسکونی، مکتب ها و درمانگاه ها استفاده می شود. کشتن غیرنظامیان، تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی. همه اینها جنایات جنگی، نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است که کشورهای عضو ناتو در آن دخالت دارند و نمایندگان آن‌ها دوست دارند اخلاق مدارانه و ریاکارانه درباره حقوق بشر از تریبون شورای حقوق بشر صحبت کنند".
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
ریابکوف: اگر امریکا آزمایش هسته ای انجام دهد، پاسخ می‌دهیم
روسیه پیش از این، یادداشتی را به کشورهای ناتو به دلیل ارسال سلاح به اوکراین ارسال کرده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها در فراهم آوری جنگ افزارها، بلکه همچنین در آموزش پرسنل اوکراینی در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала