ریابکوف: اگر امریکا آزمایش هسته ای انجام دهد، پاسخ می‌دهیم

© Sputnik / Valeriy Melnikovسرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، که اگر امریکا آزمایش های هسته ای انجام دهد، روسیه مجبور به پاسخگویی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) درباره انجام آزمایش هسته ای از سوی امریکا به این کشور هشدار داد.
ریابکوف در جریان سخنرانی اش در کنفرانس خلع سلاح در ژنو، گفت: "فکر و ذهن ناتو به تمایل به توزیع دوباره ای توازن نیرو به نفع خود و به قیمت به خطر انداختن امنیت دیگران مشغول است".
وی با بیان اینکه مسیر امریکا و ناتو برای اغراق در جنگ اوکراین یک تهدید راهبردی حاد است، توضیح داد: "اقدامات آنها مملو از برخورد قدرت‌های هسته‌ای است".
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
پوتین مشارکت روسیه در استارت را به حالت تعلیق درآورد
این دیپلمات ارشد روس اظهار داشت: "ما اوج طنز را در شرایط کنونی می‌دانیم که از امریکا بخواهیم برای بازرسی از زیرساخت های هسته‌ای روسیه دسترسی داشته باشد. ایالات متحده در تلاش است تا ارزش توافقات حاصل شده برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا را کاهش دهد و طبق قوانین خود عمل کند".
بر پایه این گزارش، ریابکوف ادامه داد: "اقدامات بی‌ثبات‌کننده امریکا به‌طور بالقوه می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد و در این چارچوب، به حداقل رساندن خطرات راهبردی به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود".
وی با بیان اینکه اگر امریکا آزمایش‌های هسته‌ای انجام دهد مسکو نیز باید پاسخ دهد، افزود: "وضعیت پیرامون پیمان منع آزمایش هسته‌ای به دلیل اقدامات ایالات متحده به طور فزاینده‌ای نگران‌کننده است".
پیش از این، ند پرایس، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه امریکا گفته بود، که واشنگتن یادداشت رسمی درباره تعلیق مشارکت روسیه در پیمان کاهش جنگ افزارهای راهبردی (استارت) دریافت کرده است.
پرایس افزود، که ایالات متحده آماده میزبانی نشست کمیسیون دوجانبه برای بحث درباره نگرانی های ایالات متحده و روسیه در مورد استارت است.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، قانون تعلیق مشارکت روسیه در استارت را در 28 فیبروری امضا کرد. وی خاطرنشان کرد، که وضعیتی که در آن ارتش امریکا در زیرساخت های هسته ای روسیه حضور داشته باشد، در حالی که ایالات متحده به تشدید بیشتر درگیری اوکراین دامن می زند، غیرممکن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала