ترامپ: پیش از گفتمان، بایدن باید آزمایش مواد مخدر بدهد

© AP Photo / Jim BourgКандидат в президенты США Джо Байден и президент США Дональд Трамп во время финальных дебатов
Кандидат в президенты США Джо Байден и президент США Дональд Трамп во время финальных дебатов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2024
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین امریکا، رئیس جمهور کنونی و رقیب دموکرات خود را به بکارگیری از مواد مخدر برای برگزاری مناسب سخنرانی سالانه متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک،‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 امریکا مدعی شد که بایدن در جریان سخنرانی سالانه اش "به شدت زیر تاثیر مواد مخدر" بوده و آن را "بدترین سخنرانی که تا به حال دیده‌ام" عنوان کرد.
او در ادامه به رسوایی سال گذشته اشاره کرد، که در آن سرویس مخفی یک بسته کوکائین در کاخ سفید کشف کرد و نشان داد که "احتمالاً به بایدن به نحوی برای گذر از سخنرانی سالانه کمک شده است".
Советник президента США по вопросам национальной безопасности Джон Болтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2024
بولتون: ترامپ و بایدن در تبدیل کردن افغانستان به لانه ای هراس افگنی با محوریت داعش خراسان مقصر اند
ترامپ گفت: "وضعیت سخنرانی را تماشا کردم، او در آغاز بسیار پرانرژی و خوب بود اما در پایان به سرعت محو شد، چیزی در آنجا در حال وقوع است".
برپایه گزارش ها، یک بسته پلاستیکی حاوی کوکائین در یک قفسه تیلیفون در بال غربی کاخ سفید در تاریخ 2 جون 2023 پیدا شد. پس از آغاز تحقیقات، سرویس مخفی تنها پس از چند هفته پرونده را رها کرد و به این نتیجه رسید که رسیدن به صاحب این مواد تقریبا غیرممکن است. این اقدام خشم منتقدان بایدن را برانگیخت و بسیاری معتقد بودند که کوکائین ممکن است متعلق به پسر رئیس جمهور، هانتر باشد که اعتراف کرده است با سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم کرده است.
کاخ سفید رسما هرگونه دخالت خانواده بایدن در این پرونده را تکذیب کرد و از "تحقیقات کامل" سرویس مخفی تمجید کرد. با این وجود، ترامپ اصرار دارد که بایدن باید قبل از مناظره‌های پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری نومبر آزمایش مواد مخدر انجام دهد. این میلیاردر قبلاً از رئیس جمهور خواسته بود تا "هر کجا و هر زمان" با او مناظره کند. بایدن هنوز با هیچ مناظره‌ای با رقیب خود موافقت نکرده است، اما ماه گذشته گفت که این موضوع به "رفتار ترامپ" بستگی دارد.
نظرسنجی‌های پسین نشان داده است که اکثر رأی‌دهندگان نگران توانایی‌های ذهنی ترامپ و بایدن هستند که قرار است در انتخابات ریاست‌جمهوری در ۵ نوامبر به رقابت بپردازند.
نظرسنجی جدید نشان داد که 63 درصد از رای دهندگان آمریکایی معتقد نیستند که بایدن ظرفیت ذهنی برای انجام کار موثر به عنوان رئیس جمهور را دارد. 57 درصد هم در مورد ترامپ همین را گفتند.
"اگر من بودم، به پوتین درباره حمله تروریستی هشدار می‌دادم"
ترامپ همچنین گفت که اگر در موقعیتی قرار می‌گرفت، شخصاً به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره ای یورش تروریستی احتمالی به تالار شهر کراکوس مسکو هشدار می‌داد.
خبرنگار به ترامپ گفت، که واشنگتن "می‌دانست که حمله مسکو قرار است اتفاق بیفتد" و ابراز تردید کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا با پوتین تماس گرفته باشد تا به او اطلاع دهد؛ او پرسید اگر شما بودید آیا شخصاً به رهبر روسیه در مورد توطئه تروریستی هشدار می‌دادید؟ ترامپ گفت: من به او زنگ می‌زدم. به او اطلاع می‌دادم".
یورش تروریستی به تالار شهر کروکوس
یادآوری می کنیم، که تیراندازی و آتش سوزی در شامگاه 22 مارچ پیش از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو رخ داد. خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که چند مرد استتار شده و بدون ماسک به داخل سالن هجوم بردند، آنها در محدوده نقطه خالی به مردم شلیک کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
بر اساس آخرین آمار وزارت حالت اضطراری، 144 نفر جان باختند. بیست و چهارم ماه مارچ عزای عمومی اعلام شد. چهار عامل یورش تروریستی روز 23 مارچ در منطقه بریانسک بازداشت شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که آنها سعی کردند فرار کنند و به سوی اوکراین حرکت کردند، جایی که "پنجره ای" برای آنها در سمت اوکراین برای گذر از مرز آماده شده بود. دادگاه مسکو آنها را دستگیر کرد، آنها دلیرجون میرزویف، مرادعلی رجب علیزاده، فریدون شمس الدین و محمدسوبیر فیضوف هستند، آنها به ارتکاب یک حمله تروریستی منجر به مرگ به عنوان بخشی از یک گروه سازمان یافته (بند "ب" قسمت 3 ماده 205 قانون. قانون جزایی فدراسیون روسیه) متهم شدند. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته وی، این حمله تروریستی توسط اسلام گرایان تندرو انجام شده است. الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویست امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد که اسلام گرایان به تنهایی نمی توانستند این حمله تروریستی را آماده کنند؛ به آنها کمک شد. وی خاطرنشان کرد، که داده‌های اولیه بازداشت‌شدگان ردپای اوکراینی را تأیید می‌کند؛ سرویس‌های اطلاعاتی روسیه فکر می‌کنند که ایالات متحده، بریتانیا و اوکراین پشت این حمله تروریستی هستند. پوتین خاطرنشان کرد، که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی بدبینانه برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی آماده و سازماندهی شده غیرنظامیان روبرو است. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و مشتریان این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала