کنایه فرمانده عمومی جبهه بسیج ملی افغانستان به حکومت ایران پس از یورش های چابهار

© National Mobilization Front Xجبهه بسیج ملی: شش طالب وردکی را در شکردره کشتیم
جبهه بسیج ملی: شش طالب وردکی را در شکردره کشتیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
عضو شوید
فرمانده عمومی جبهه بسیج ملی افغانستان پس از یورش های دیشب جیش العدل در چابهار و راسک نوشت، که امروز یورش های تروریستی در خاک ایران نتیجه همان پشتیبانی های است که این کشور از تروریستان طالب نموده اند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه بسیج ملی افغانستان با انتشار پیام جاوید دهسبزی فرمانده عمومی اش که خطاب به حکومت ایران است، با نکوهش یورش های تروریستی آن را نتیجه ای پشتیبانی و همکنشی ایران با گروه طالبان می داند.
گروگان‌های عملیات تروریستی در چابهار ایران آزاد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
درگیری در راسک و چابهار ایران/ کشته شدن 15 یورش کننده و 11 سرباز ایرانی + ویدیو
درونمایه ای پیام فرمانده عمومی بسیج ملی افغانستان که با یک بیت شعر کنایه آمیز آغاز شده چنین است:
"گفتم مرو
رفتی و بد، بی راه رفتی
بس تند میرانی، نگه کن تا نیفتی...
پس از تسلیم دهی حکومت جمهوری الامی افغانستان به گروه تروریستی طالبان کشور ایران بسیار با شتاب زدگی بدون تفکر، به دور از عقلانیت روابط خود را با ین اگروه تروریستی و متحجر عادی ساخت، تا جای که سفارت افغانستان در ایران را نیز در اختیار این گروه قرارد داده و نماینده آن ها را بی درنگ پذیرفت. بدون آن که فکر کننده نماینده این گروه طال های سال دست به قتل و کشار مردم بی گنازه زده است، اعتبار نامه آن را پذیرفت و با جبین گشاده از آن پذیرایی کردند".
005826?ref_src=twsrc%5Etfw">April 4, 2024
فرمانده عمومی بسیج ملی افغانستان در ادامه خاطر نشان کرده و نوشته است: "از آن زمان تا اکنون بارها سیاسیون و فعالان مدنی افغانستان از پیامدهای بد این عملی جمهوری اسلامی در برابر تروریستان طالبان هشدار داده بودند. اما حکومت ایران هیچگاهی در این باره فکر نکرد و همه ای این گفته ها و هشدار ها را نادیده گرفت".
او در ادامه گفته است، که اکنون افغانستان به مرکز گسترش تروریسم در منطقه و جهان تبدیل شده و اکنون مبارزه بسیار دیر است.
او افزوده است: "امروز یورش های تروریستی در خاک ایران نتیجه همان پشتیبانی های است که این کشور از تروریستان طالب نموده اند. اکنون گفته ها و بیان این که افغانستان به مرکز کنترل سازمان های تروریستی منطقه تبدیل شده است نیز دیگر هیچ فایده ای نخواهد داشت. زیرا ما در اآغاز چیرگی گروه طالبان این هشدار را داده بودیم، که ایران در پی این پشتیبانی های شان از یک گروه تروریستی به شدت متضرر و ناامن خواهد شد".
یادآوری می کنیم، که از شام دیروز تاکنون درگیری در چابهار و راسک سیستان و بلوچستان ایران ادامه دارد و تاکنون بیش از 16 یورش کننده و 11 نیروی نظامی ایران کشته شده اند. مسئولیت این یورش ها را جیش العدل به دوش گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала