صالح: طالبان منبع الهام‌ بخش برای برادران شان از آن میان جیش‌العدل اند

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
عضو شوید
معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به یورش های ایران نوشته است، که گروه طالبان به الگویی برای همه "تروریستان آشتی‌ناپذیر" تبدیل شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش به یورش گروه جیش‌العدل به مرکز انتضامی و سپاه پاسداران در شهر‌های چابهار و راسک در سیستان‌و‌بلوچستان ایران در برگه ای ایکس نوشته است، که گروه طالبان منبع الهام‌بخش برای برادران هم‌فکر شان از آن میان جیش‌العدل اند.

او افزوده است، که گروه طالبان به الگویی برای همه "تروریستان آشتی‌ناپذیر" تبدیل شده‌اند.
گروگان‌های عملیات تروریستی در چابهار ایران آزاد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
درگیری در راسک و چابهار ایران/ کشته شدن 15 یورش کننده و 11 سرباز ایرانی + ویدیو


به گفته‌ی او افزایش شمار "یورش های تروریستی" در منطقه ممکن سازمان همکاری شانگهای را در درک نوستالژیک درباره ای سرزندگی و سودمندی نیروهای امنیتی ارتش پیشین افغانستان وادار کند".

او افزوده است، بدیهی است که نیروهای امنیتی ارتش پیشین افغانستان اکثر "گروه‌های تروریستی" را درگیر و مهار کرده بودند.

صالح تصریح کرده است، که نام‌گذاری دوباره ای طالبان به‌عنوان تروریستان خوب و اصلاح‌شده هزینه زیادی را به همراه داشته است.

او یورش گروه جیش‌العدل بر مرکز‌های انتظامی و سپاه پاسداران در شهر‌های چابهار و راسک در سیستان‌و‌بلوچستان را نکوهش کرده است‌.
یادآوری می کنیم، که در یورش جنگجویان جیش العدل بر پاسگاه های ایران در چابهار و راسک سیستات و بلوچستان ایران بیش از 16 جنگجوی جیش العدل و بیش از 11 نیروی نظامی ایران کشته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала