استولتنبرگ طی سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین سالگرد ناتو به اوکراین، افغانستان و لیبیا اشاره نکرد

© AFP 2023 / Paul J. RichardsГенеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2024
عضو شوید
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، طی سخنرانی خود درباره تاریخچه این ائتلاف به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل ناتو، به عملیات در افغانستان (2001-2021)، یا لیبیا (2011) و یا تامین تسلیحات به اوکراین اشاره نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته استولتنبرگ، پیمان واشنگتن ناتو در 4 اپریل 1949 در پس زمینه "ترس از جنگ جهانی سوم" امضا شد.
هنگامی که جنگ سرد پایان یافت، ناتو به پایان دادن به دو درگیری قومی خونین در بالکان کمک کرد (اشاره به عملیات بوسنی در سال 1995 و بمباران گسترده یوگسلاویا در سال 1999) در سال 2001 (پس از حملات تروریستی در ایالات متحده). در 11 سپتامبر - توجه داشته باشید .TASS) ناتو برای اولین بار ماده 5 پیمان واشنگتن را اعمال کرد که بیان می کند حمله به یکی از اعضای ائتلاف حمله به تمام کشورهای ناتو است و از آن زمان ناتو در خط مقدم قرار دارد. دبیر کل گفت: مبارزه با تروريزم، و بلافاصله پس از آن به سال 2014 منتقل شد، زمانی كه الحاق مجدد شبه جزيره به روسيه انجام شد و ناتو به طور كامل به انجام وظايف سنتي خود در مقابله با روسيه بازگشت.
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
پذیرفتن استولتنبرگ به کاهش ذخیره های نظامی ناتو
به گفته وی، سال 2014 "نقطه عطفی برای ناتو بود، زمانی که این ائتلاف بزرگترین تشکیل خود را در چند دهه اخیر آغاز کرد" بدون اشاره به اوکراین در این زمینه. استولتنبرگ همچنین در مورد بزرگترین ارسال تسلیحات به کیف که ناتو قصد دارد از ایالات متحده در اجلاس جولای در واشنگتن هماهنگ کرده و به طور مستقل به انجام آن ادامه دهد، سخنی نگفته است. دبیر کل ناتو بقیه سخنرانی خود را به فراخوان برای حفظ وحدت ایالات متحده و کشورهای اروپایی در چارچوب ناتو اختصاص داد. "
امریکای شمالی به اروپا نیاز دارد، متحدان اروپایی قوای در سطح جهانی، زیربنا های اطلاعاتی گسترده و پتانسیل دیپلماتیک عظیم را فراهم می کنند. من به امریکا به تنهایی اعتقاد ندارم و به اروپا تنها اعتقاد ندارم، من به اروپا و آمریکا در ناتو اعتقاد دارم." او نتیجه گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала