واکنش روسیه به شرکت مزدوران سویدنی در نبردها در کنار نیروهای مسلح اوکراین

© AP Photo / LibkosУкраинский солдат стреляет из РПГ по российским позициям в Донецкой области. Архивное фото
Украинский солдат стреляет из РПГ по российским позициям в Донецкой области. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از مشارکت مزدوران سویدنی در نبردها در کنار نیروهای مسلح اوکراین آگاه است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت، که مسکو از مشارکت مزدوران سویدنی در درگیری ها در کنار رژیم نئونازی کیف مطلع است.
پیش از این، توماس وانسک، دبیر مطبوعاتی وزارت خارجه سویدن به اسپوتنیک گفته بود، که سفارت اوکراین در استکهلم می تواند سویدنی ها را برای شرکت در خصومت ها استخدام کند، زیرا این با قوانین بین المللی مغایرت ندارد.
Американский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
ناتو در حال جذب مزدوران خارجی برای اوکراین است
وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست ارزیابی این اظهارات، به اسپوتنیک گفت: "طرف روسی از مشارکت مزدوران خارجی، از جمله سویدنی، در خصومت‌ها در طرف رژیم نئونازی کیف آگاه است".
این اداره تاکید کرد: "تلاش‌های وزارت خارجه سویدن برای مشروعیت بخشیدن به چنین "سربازان ثروتمند" و در نتیجه تحریک شهروندان سویدنی بیشتر برای سفر به "منطقه داغ" از بی‌تفاوتی کامل استکهلم به سرنوشت شهروندان خود حکایت دارد".
آنها خاطرنشان کردند، که "علیرغم عدم اشاره کنونی به لژیون خارجی اوکراین در ویب سایت سفارت اوکراین در سویدن، به سختی می توان شک داشت که استخدام سویدنی ها توسط نمایندگی دیپلماتیک اوکراین از طریق کانال های دیگر انجام می شود".
آنها در میدان اسمولنسک به داده های وزارت دفاع روسیه استناد کردند که بر اساس آن تا 90 مزدور سویدنی در اوکراین حضور داشتند که 25 نفر از آنها پیش از این نابود شده بودند.
دیپلماتان سفارش کردند: "همه و نه تنها سویدنی ها که در حال طرح‌ریزی برای انجام فعالیت‌های مسلحانه در برابر نیروهای روسی در منطقه عملیات نظامی ویژه هستند، این را به خاطر بسپارند".
این وزارت خارجه چنین نتیجه گیری کرد: "مقام های کشورهای خارجی باید این را بدانند و مسئولیت سرنوشت خود را بر عهده بگیرند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала