روسیه پتانسیل تبدیل شدن به یکی از 4 اقتصاد برتر جهان را دارد

© Sputnik / Photo host agency Ria Novosti /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета глав правительств СНГ в узком составе
 Заседание Совета глав правительств СНГ в узком составе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2024
عضو شوید
نخست وزیر روسیه گفت: پیش نیازهایی برای پیوستن روسیه به چهار اقتصاد بزرگ وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت: پیش نیازهایی برای ورود روسیه به 4 اقتصاد برتر جهان از نظر برابری قدرت خرید وجود دارد: تولید ناخالص داخلی این کشور در ابتدای سال با نرخ بالایی رشد می کند.
برپایه داده های بانک جهانی، در پایان سال 2022، روسیه برای نخستین بار پنجمین اقتصاد جهان و نخستین اقتصاد اروپا از نظر برابری قدرت خرید شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام خود رسیدن به جایگاه چهارم را هدف قرار داد و در ابتدای هفته به کابینه وزیران دستور داد تا 31 مارچ 2025 اقداماتی را برای رسیدن به این هدف آماده کنند.
Карта России с Крымом  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
روسیه با تحریم غرب اقتصاد نخست اروپا شد
میشوستین در صحبت با گزارش دولت درباره ای نتایج فعالیت های سال 2023 در دومای دولتی گفت: "پسین ها رئیس جمهور روسیه در پیام خود هدف بلندپروازانه تری را تعیین کرد - ورود به جمع چهار اقتصاد برتر جهان. برای این کار پیش نیازهایی وجود دارد. در آغاز سال روان، نرخ های بالای رشد در تولید ناخالص داخلی باقی مانده است".
او یادآور شد، که در اروپا، در پایان سال گذشته، پویایی رشد تولید ناخالص داخلی از صفر فاصله چندانی نداشت و در آلمان، که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است، حتی یک رکود خفیف - منهای 0.3٪ - ثبت شد.
میشوستین چنین نتیجه گیری کرد: "این بهای واقعی است که ساکنان کشورهایی که در برابر ما تحریم می کنند برای جاه طلبی های سیاستمداران خود می پردازند".
وزارت توسعه اقتصادی در پایان فیبروری گزارش داد، که رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در جنوری از 4.4 درصد در دسمبر به 4.6 درصد در سال افزایش یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала