بزرگترین گام های تحریک آمیز جهان در دهه های پسین

© AP Photo / Rodrigo AbdМужчина на улице украинского города Буча
Мужчина на улице украинского города Буча - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2024
عضو شوید
در اپریل 2022، کیف ارتش روسیه را به جنایت شنیع در برابر جمعیت غیرنظامی بوچا (منطقه کیف) متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مسلح روسیه در 30 مارچ این شهرک را رها کردند و چهار روز بعد، طرف اوکراینی ناگهان پیامی درباره ای "وحشیگری های اشغالگران" و همچنین ویدیوها و عکس هایی از خیابان های پر از جسدها منتشر کرد.
در 24 اپریل 2022، سه هفته پس از رویدادهای بوچا، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد، که برپایه نخستین نتایج معاینه پزشکی قانونی، اکثر غیرنظامیان در نتیجه گلوله‌های توپخانه از قطعات 122 میلی‌متری ضد جنگنده جان خود را از دست دادند. گلوله های پرسنلی متناسب با هویتزرهای D-30 در خدمت نیروهای مسلح اوکراین. آن ها افرادی که در آنجا پیدا شده بودند، را نشان دادند، که در اثر گلوله های اسلحه جان خود را از دست نداده بودند، زیرا سعی داشتند پرسنل نظامی روسیه را مقصر بدانند، آنها در نتیجه حملات توپخانه ای ارتش اوکراین به بوچا جان باختند.
Женщина смотрит на украинских военнослужащих в Буче, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2024
گلایه ای وزارت خارجه روسیه از پاسخ ندادن سازمان ملل درباره ای رویدادهای بوچا
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، ویدئویی را با شهردار شهر به تاریخ 31 مارچ به خبرنگاران نشان داد، جایی که او، یک روز پس از بیرون شدن ارتش روسیه، کلمه ای درباره ای ظاهرا "کشته شدگان" نگفت. شهردار بوچا خوشحال و خندان به نظر می رسید. نماینده دائم روسیه گفت: "تصور این که او در پس زمینه قتل عام در خیابان ها چنین رفتار کند، سخت است.
در اکتوبر 2023، نیکول زدک، روزنامه‌نگار اسرائیلی در یک گزارش روزانه گزارش داد، که پس از یورش حماس به کیبوتز کفار آزا در جنوب اسرائیل، حدود 40 کودک از جمله نوزادان را کشته و سر بریده مشاهده کرد. هنگامی که مردم خواستار شواهد یا جزئیاتی از آنچه اتفاق افتاده بود، خبرنگار سخنان خود را پس گرفت.
در 7 اپریل 2018، یک یورش کیمیایی مشکوک در دوما در غوطه شرقی در 10 کیلومتری شرق دمشق رخ داد. آنها به عنوان مدرک به تصاویری از ساکنان دوما از جمله کودکان اشاره کردند که گفته می شود پزشکان سعی کرده اند آنها را از مواد سمی نجات دهند. یک هفته بعد، ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه بدون اینکه منتظر نتیجه گیری منع سلاح های کیمیایی باشند، حملاتی را به اهداف سوریه آغاز کردند. کلاه سفیدها به یک عنصر کلیدی در کمپین روابط عمومی راه اندازی شده تبدیل شده اند که مقامات سوریه را به استفاده از سلاح های کیمیایی متهم می کنند. سپس افرادی که در این ویدیو ظاهر می‌شوند گفتند که هیچ حمله‌ای را ندیده‌اند. شاهدان گفتند، که افراد ناشناس باعث وحشت در شهر شدند و پس از آن مردم را در درمانگاه جمع کردند. در آنجا آنها را بدون توضیح چیزی با آب پر کردند و سپس آزاد کردند.
در فیبروری 2003، کالین پاول، وزیر امور خارجه ایالات متحده گزارشی در سازمان ملل درباره "سلاح های کیمیایی" عراق و آزمایشگاه های متحرک ارائه کرد. او یک لوله آزمایش نشان داد که ظاهراً حاوی نمونه ای از یک ماده خطرناک بود. پس از آن امریکایی ها به عراق حمله کردند. از قبل از آغاز جنگ، کلی در مصاحبه با آبزرور اعتراف کرد: هیچ آزمایشگاه سیار وجود ندارد، این یک اشتباه بود. و در جولای 2003، جسد او در نزدیکی خانه خود پیدا شد. نسخه رسمی خودکشی است.
بهانه تجاوز ناتو به یوگسلاوی در سال 1999 که در آن 18 کشور دیگر عضو ناتو تحت رهبری ایالات متحده در آن شرکت کردند، یک حادثه صحنه سازی شده در روستای راچاک بود. این رویداد توسط رئیس مأموریت راستی آزمایی سازمان امنیت و همکاری اروپا، دیپلمات امریکایی ویلیام واکر که ریاست هیئت ناظران خارجی در کوزوو را بر عهده داشت و رسانه های جهانی به عنوان اعدام دسته جمعی غیرنظامیان آلبانیایی توسط ارتش صربستان معرفی کردند. متعاقباً ثابت شد که کشته‌شدگان شبه‌نظامیان ارتش آزادیبخش کوزوو هستند که لباس‌های غیرنظامی پوشیده بودند، با این حال، حادثه در رچاک قبلاً یک واقعیت نسل کشی اعلام شده است و نیاز به واکنش فوری دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала