گلایه ای وزارت خارجه روسیه از پاسخ ندادن سازمان ملل درباره ای رویدادهای بوچا

© AP Photo / Vadim GhirdaЖенщина смотрит на украинских военнослужащих в Буче, Украина
Женщина смотрит на украинских военнослужащих в Буче, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه از درخواست های بی پاسخ از سازمان ملل درباره ای رویدادهای بوچا گلایه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه 2 اپریل گفت، که در پیوند با دومین سالگرد تحریک در بوچا، وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر از سازمان های بین المللی خواست تا از بررسی تمام شرایط وقایع رخ داده در این شهر در اپریل 2022 اطمینان حاصل کنند. تمام درخواست های فدراسیون روسیه برای تعیین شرایط این حادثه بی پاسخ مانده است.
او گفت: "بار دیگر از ساختارهای بین المللی می خواهیم که از سرپوش گذاشتن جنایت رژیم کی یف دست بردارند و بررسی های کاملی را انجام دهند که در نتیجه آن نام های دقیق قربانیان، زمان و علت مرگ آنها، وجود آثاری از جا به جایی جسدها و همچنین افرادی که مسئول این جنایت وحشتناک کیف هستند سرانجام مشخص شوند".
Женщина смотрит на украинских военнослужащих в Буче, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت خارجه روسیه: صحنه سازی در بوچا از سوی کی یف سازماندهی شد تا گفت و گوها را مختل کند
این دیپلمات همچنین خاطرنشان کرد، که وزارت خارجه روسیه بارها از سازمان های بین المللی درخواست کرده است، به ویژه پیام هایی را به سازمان ملل ارسال کرده است، اما همه درخواست ها بی پاسخ مانده است - مسکو اطلاعاتی درباره ای شرایط آنچه در شهر اوکراین رخ داده است، ارائه نشده است.
به گفته زاخارووا ممکن است که "سازمان دهندگان این تولید هیولایی چیزی برای پنهان کردن دارند".
نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد، که کیف همچنان از وضعیت بوچا برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند. سال گذشته، این تمایل برای منحرف کردن توجه از جنایات خود، یک تحریک ناموفق با تناقضات، و همچنین حفظ نسخه قتل ساکنان اوکراین توسط ارتش روسیه در ذهن کشورهای غربی بود.
زاخارووا خاطر نشان کرد: "امسال، تلاش‌های مقام های کیف برای جشن گرفتن با شکوه این تاریخ یک هدف اضافی دارد - جلوگیری از تمرکز جامعه بین‌المللی بر وضعیت دشوار در داخل اوکراین و در خط تماس نظامی است".
یادآوری می کنیم، که در 15 اپریل، کمیته بررسی های فدراسیون روسیه پس از یک تحریک در بوچا، پرونده جعلی را در مورد نیروهای مسلح روسیه باز کرد. در 2 اپریل 2022، طرف اوکراینی شروع به انتشار گزارش هایی مبنی بر تعداد زیادی از تلفات غیرنظامی در شهر بوچا در نزدیکی کیف کرد. کاربران اینترنت بلافاصله متوجه ماهیت صحنه ای عکس ها و فیلم ها شدند. افزون بر این، گزارش شد که نیروهای امنیتی اوکراین روز قبل از انتشار این ویدئو، بوچا را از وجود خرابکاران و کسانی که با ارتش روسیه همکاری می کردند، پاکسازی کردند. همانطور که وزارت دفاع روسیه در همان روز اشاره کرد، ارتش روسیه در 30 مارچ شهر را ترک کرد و شواهد جنایات در بوچا تنها در روز چهارم پس از خروج آنها ظاهر شد، زمانی که افسران نیروهای مسلح اوکراین و نمایندگان تلویزیون اوکراین وارد شهر شدند.
عملیات ویژه حفاظت از دونباس که آغاز آن از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 24 فیبروری 2022 اعلام شد، ادامه دارد. این تصمیم به دلیل تشدید اوضاع در منطقه به دلیل گلوله باران ارتش اوکراین اتخاذ شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала