- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت خارجه روسیه: صحنه سازی در بوچا از سوی کی یف سازماندهی شد تا گفت و گوها را مختل کند

© AP Photo / Vadim GhirdaЖенщина смотрит на украинских военнослужащих в Буче, Украина
Женщина смотрит на украинских военнослужащих в Буче, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: سخنان رهبر فراکسیون خدمتگزار مردم در رادای اوکراین نشان می دهد، که تحریک در بوچا از سوی کیف سازماندهی شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: سخنان دیوید آراخامیا رهبر فراکسیون خدمتگزار مردم در رادای اوکراین، مبنی بر اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین بریتانیا، اوکراین را از صلح با فدراسیون روسیه در سال 2022 منصرف کرد، نشان می دهد که تحریک در بوچا از سوی کیف سازماندهی شده بود.
Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
رد اتهام های کیف از سوی وزارت دفاع روسیه درباره قتل غیرنظامیان در روستای بوچا
هفته گذشته، آراخامیا، که در بهار 2022 رهبری هیئت اوکراینی را در مذاکرات با روسیه برعهده داشت، گفت: در آن زمان جنگ می توانست به پایان برسد، اما کی یف با وضعیت غیر متعهد موافقت نکرد و جانسون خواستار امضای چیزی جز جنگ نشد.
زاخارووا به اسپوتنیک گفت: "در نهایت، خود طرف اوکراینی به چیزی که ما در تمام این مدت صحبت می کردیم اعتراف کرد. این افشاگری ها از سوی آراخامیا به طور قانع کننده ای نشان می دهد که اجرای دوباره در بوچا توسط کی یف سازماندهی شده است تا بهانه ای برای برهم زدن روند مذاکرات باشد. همه اینها یک بار دیگر ماهیت دست نشانده رژیم زلنسکی را تایید می کند".
این دیپلمات در یک نشست خبری افزود: این اظهارات همچنین نشان دهنده "وابستگی کامل" رژیم کیف به "دست نشانده های انگلوساکسون" است که به معنای واقعی کلمه هر طور که می خواهند بر آن حکومت می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала