برتری روسیه نسبت به اوکراین در بکارگیری از پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий ВС РФ учится управлять FPV дроном в школе аэроразведки "Ахмат", Россия
Военнослужащий ВС РФ учится управлять FPV дроном в школе аэроразведки Ахмат, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2024
عضو شوید
دفتر طراحی مرکزی روسیه گفت: ارتش روسیه در بکارگیری رزمی از پهپادها با هوش مصنوعی از نیروهای مسلح اوکراین پیشتر است.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر کل مرکز یکپارچه پهپادهای بدون سرنشین به اسپوتنیک گفت: روسیه در بکارگیری رزمی از پهپادهای دارای هوش مصنوعی (AI) از اوکراین پیشتر است، اما پهپادهایی که در جبهه عمل می کنند و تنها بر هوش مصنوعی تمرکز می کنند، امروز در جهان وجود ندارند.
پیش از این شبکه تلویزیونی امریکایی CNN گزارش داده بود، که اوکراین از پهپادهایی با هوش مصنوعی رزمی استفاده می کند.
رونمایی از نخستین پهپاد مجهز با هوش مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2020
رونمایی از نخستین پهپاد مجهز با هوش مصنوعی + عکس
دمیتری کوزیاکین گفت: "ما برای مدت طولانی با این موضوع درگیر بوده ایم. اطلاعات در مورد کمیت و کیفیت این نوع سلاح در نیروهای مسلح روسیه فاش نشده است، اما در اینجا ما به طور جدی از دشمن جلوتر هستیم".
دفتر طراحی مرکزی توضیح داد، که امروزه هوش مصنوعی در پهپادها در عملکرد کمکی هدایت اضافی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: "در طول پرواز، اپراتور خود می داند که پهپاد کجا پرواز می کند، به منطقه شناسایی اضافی هدف پرواز می کند، آن را پیدا می کند و سپس پهپاد را روی آن قفل می کند. و راهنمایی اضافی نهایی به صورت خودکار انجام می شود."
در عین حال، کوزیاکین خاطرنشان کرد که پهپادهایی که می توانند در میدان جنگ به طور کامل بدون اپراتور عمل کنند و فقط بر هوش مصنوعی تمرکز کنند، امروزه در جهان وجود ندارند، زیرا فناوری های هوش مصنوعی برای چنین استفاده ای از پهپادها هنوز بسیار "خام" باقی مانده اند.
وی گفت:" هنوز هیچ کس هواپیماهای بدون سرنشینی ندارد که خود اهدافی را انتخاب کرده و بدون کنترل پرواز کنند، مانند فیلم های علمی تخیلی، و بعید است در آینده قابل پیش بینی ظاهر شوند. سوئیچ بلید آمریکایی که در آغاز عملیات ویژه توسط نیروهای مسلح اوکراین مورد استفاده قرار گرفت، به این توصیف نزدیک می شود، اما این نوع هوش مصنوعی موفق نبود".
دفتر طراحی مرکزی با چرخه کامل مسائل مربوط به استفاده رزمی از سیستم های FPV سروکار دارد: از آموزش خلبانی و استفاده موثر تا تولید خود پهپادها.
در جریان سال ها، این شرکت یک خط از پهپادهای جنگی FPV "Joker" ایجاد کرده است. آخرین مدل امروز، "Joker-10"، محموله ای تا 5 کیلوگرم را حمل می کند که به سرعت 100 کیلومتر در ساعت (بدون محموله - تا 200) می رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала