رونمایی از نخستین پهپاد مجهز با هوش مصنوعی + عکس

© REUTERS / THE BOEING COMPANYرونمایی از نخستین پهپاد مجهز با هوش مصنوعی
رونمایی از نخستین پهپاد مجهز با هوش مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش استرالیا نخستین هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت پرواز با هوش مصنوعی را دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت "بویینگ استرالیا" روز سه شنبه نمونه ای از یک پهپاد با نیروی جت را در اختیار نیروی هوایی این کشور قرار داد که امیدوارند با آوردن هوش مصنوعی به میدان نبرد، روزی در کنار هواپیماهای باسرنشین به پرواز درآید.  

شرکت بویینگ اعلام کرده که این پهپاد موسوم به " Loyal Wingman" با 11. 5 متر طول و با طول پرواز 2 هزار مایل با استفاده از هوش مصنوعی به طور مستقل یا در حمایت از هواپیماهای دارای سرنشین پرواز خواهد کرد. 

این پهپادها  قادر به ورود به جنگ الکترونیک و همچنین انجام ماموریت‌های اطلاعاتی، شناسایی و مراقبتی و تغییر وضعیت سریع بین این نقش‌ها خواهند بود. پهپاد تحویلی در روز سه شنبه اولین مورد از سه نوع پهپادی است که بویینگ در حال ساخت آن‌ها است. در بیانیه بویینگ آمده است که این پهپاد همچنین هواپیمایی است که در مدت بیش از 50 سال گذشته در کشور استرالیا طراحی، مهندسی و تولید شده است. 

دولت استرالیا اعلام کرده که حدود 40 میلیون دالر در این پروژه سرمایه گذاری کرده است. بویینگ هم گزارش داده،  این پروژه بزرگترین سرمایه گذاری این شرکت در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین در خارج از آمریکا است، هرچند این شرکت ارقام مشخصی اعلام نکرده است. انتظار می‌رود این پهپاد در سال جاری اولین پرواز خود را انجام دهد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала