خارجی های بازداشت شده در داغستان تروریست های کروکوس را تامین مالی می کردند

© Photo / EMERCOM of the Russian FederationСотрудники МЧС РФ разбирают завалы в здании концертного зала "Крокус Сити Холл"
Сотрудники МЧС РФ разбирают завалы в здании концертного зала Крокус Сити Холл - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2024
عضو شوید
سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که شهروندان خارجی بازداشت شده در داغستان در تامین مالی تروریست های که به "کروکوس سیتی" حمله کردند، مشارکت داشتند؛ و همچنین یک حمله تروریستی دیگر را در کاسپیسک تدارک می دیدند.
به گزارش اسپوتنیک، صبح یکشنبه، کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گزارش داد که نیروهای ویژه تروریست ها را در آپارتمان هایی در مناطق مسکونی ماخاچ قلعه و کاسپیسک محاصره کردند. رژیم عملیات ضد تروریستی اعلام شد. پس از آن کمیته ملی ضد تروریزم روسیه از بازداشت سه نفر که در حال طراحی جنایات تروریستی بودند خبر داد.
در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: "گسی و یکم مارچ 2024، سرویس امنیت فدرال روسیه در جمهوری داغستان، فعالیت یک هسته تروریستی متشکل از چهار شهروند خارجی که اقدامی تروریستی در کاسپیسک در مکان‌هایی که مردم ازدحام می‌کنند را آماده کرده بودند، سرکوب کرد. جنایتکاران به شناسایی منطقه، ساخت بمب دست ساز و خرید سلاح های خودکار می پرداختند."
همچنین مشخص شد که "این جنایتکاران بازداشت شده مستقیماً در تأمین مالی و تأمین بودجه ترور به عاملان اقدام تروریستی انجام شده در 22 مارس 2024 در سالن کنسرت "کروکوس سیتی"در مسکو دست داشتند."
Архиепископ Одинцовский и Красногорский Фома (Мосолов) проводит заупокойную литию о жертвах теракта в Крокус Сити Холле. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2024
رها سازی پوقانه های سفید به یاد کشته شدگان یورش تروریستی کروکوس + ویدیو
تاکید می شود که آنها بلافاصله پس از حمله تروریستی قصد خروج از روسیه را داشتند.
گفتنی است، شامگاه 22 مارچ پیش از اجرای کنسرت در سالون کنسرت مجتمع "کروکوس سیتی" در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو تیراندازی و آتش سوزی رخ داد.
خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که دست کم سه فرد از طریق غرفه ها وارد سالون شدند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
وزارت حوادث غیرمترقبه منطقه مسکو در آخرین گزارش خود اعلام کرد، در نتیجه حمله تروریستی در مجموعه "کروکوس" واقع در حومه مسکو 695 نفر زخمی شدند که از این تعداد 144 نفر جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала