طالبان آمریکا را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم کرد

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2024
عضو شوید
سخن‌گوی طالبان می‌گوید که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بر فراز ولایت‌های قندهار و نیمروز گشت‌زنی کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، "ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی حکومت سرپرست طالبان امروز (31 مارچ) با انتقاد از نقض حریم هوایی افغانستان از سوی آمریکا گفت که بارها نسبت به این مساله اعتراض کرده‌ است و واشنگتن باید آن را جدی بگیرد.
سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افزود: این پهپادها بدون شک مربوط به آمریکا هستند و در حریم هوایی بعضی کشورهای نزدیک پرواز و از آن‌ها عبور می‌کنند و به افغانستان می‌آیند. همه کشورها باید مسوولیت‌ خود را در این زمینه بدانند و این تجاوز را متوقف کنند.
مجاهد بدون اشاره به نام کشور خاصی، تاکید کرد که کشورهای نزدیک به افغانستان نباید اجازه دهند پهپادهای آمریکا حریم هوایی افغانستان را نقض کنند.
Площадь в центре Кандагара, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2024
طالبان: انفجار تروریستی در قندهار توسط داعش صورت گرفت
پیش از این طالبان پاکستان را متهم کرده بودند که اجازه می‌دهد هواپیماهای بدون سرنشین امریکا از فضای آن کشور وارد افغانستان شود.
در چند روز گذشته منابع محلی از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس در آسمان ولایت قندهار خبر داده بودند.
منابع گفته بودند که این هواپیماها از نیمه شب تا صبح جمعه در فضای شهر قندهار و ولسوالی‌های دامان و ژری این ولایت در پرواز بودند.
پیش از این نیز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در برخی از ولایت‌های کشور در حال گشت‌زنی دیده شده بود و طالبان هم نقض حریم هوایی افغانستان توسط این هواپیماها را تأیید کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала