طالبان: انفجار تروریستی در قندهار توسط داعش صورت گرفت

© AFP 2023 / Jangir Площадь в центре Кандагара, Афганистан
Площадь в центре Кандагара, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2024
عضو شوید
وزارت امور داخله طالبان بدون ارائه ای داده های درباره ای کشته و زخمی شدگان انفجار امروز کندهار، این انفجار را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله گروه طالبان با نشر اعلامیه ای در پیوند با انفجار انتحاری امروز در کندهار نوشت: "ساعت 08:30 دقیقه صبح امروز یک فرد مهاجم خود را در برابر کابل بانک در ساحه حوزه ای اول امنیتی شهر کندهار منفجر کرد، در اثر این رویداد با تاسف شماری از شهروندان شهید و زخمی گردیدند".
در ادامه ای این اعلامیه آمده است: "وزارت امور داخله ضمن همدردی و تسلیت به خانواده و بستگان متضررین این رویداد، برای شهیدان بهشت فردوس و برای زخمیان بهبودی کامل را از خداوند منان استدعا می نماید".
شهر کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2024
کشته و زخمی شدن پانزده تن در انفجاری در کندهار
این وزارت طالبان مسئولیت این انفجار را مانند همیشه به دوش خوارج (طالبان گروه ها و جبهه های مخالف خود را خوارج می نامند) خود انداخته نوشت: "برپایه بررسی های نخستین این جنایت از سوی افراد خوارج صورت گرفته است".
وزارت داخله طالبان ضمن نکوهش این یورش افزوده است: "وزارت امور داخله ضمن محکوم نمودن این عمل جنایتکاران، اطمینان می دهد که دست اندرکاران آن را در هرجای که باشند، شناسایی، دستگیر و به پنجه قانون خواهد سپرد".
یادآوری می کنیم، که صبح امروز در در ورودی کابل نو در کندهار یک انتحار خود را نفجار و شمار از جنگجویان گروه طالبان و دیگر شهروندان افغانستان را کشته و زخمی کردند.
مسئولان گروه طالبان در ولایت کندهار، شمار کشته شدگان را سه نفر و شمار زخمی شدگان را 12 نفر اعلام کردند، اما گواهان از کشته شدن 20 نفر وزخمی شدن 30 نفر دیگر خبر داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала