نگه داشتن درآمد حاصل از دارایی های بسته شده ای روسیه از سوی Euroclear بلجیم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги Евросоюза в Брюсселе
Флаги Евросоюза в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2024
عضو شوید
یوروکلیر درآمد حاصل از دارایی های بسته شده ای روسیه به مبلغ پنج میلیارد یورو را متوقف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو با استناد به مدرک های گزارش داد، که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است، پنج میلیارد یورو از درآمدهای حاصل از دارایی های بسته شده ای روسیه را برای پرداخت هزینه درگیری های حقوقی با روس ها متوقف کند.
در مقاله این نشریه آمده است: "Euroclear (سیستم تسویه و پاکسازی حساب) مجوز حفظ درآمد دریافتی از سرمایه گذاری (دارایی های روسیه) را در سال های 2022 و 2023 دریافت کند. پنج میلیارد یورو بافری است که برای مطالبات کنونی و احتمالی در روسیه و جاهای دیگر پرداخت می کند".
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
پاسخ به توقیف دارایی های روسیه ممکن منجر به ورشکستگی Euroclear شود
در همان زمان، همانطور که وزیر دادگستری اوکراین دنیس مالیوسکا اعلام کرد، او اطلاعاتی در مورد بافر پنج میلیارد یورویی دریافت نکرده است.
او اضافه کرد: "این پول زیادی است که نمی‌توان یک بافر باشد".
خاطرنشان می شود، که Euroclear همچنین می تواند ده درصد از درآمدهای دریافتی پس از 15 فیبروری 2024 را برای ارائه تضمین های بیشتر استفاده کند. به عنوان آخرین راه حل، این سیستم ممکن است از اتحادیه اروپا بخواهد که بودجه اضافی در اختیارش بگذارد. اگر خطرات قانونی تا سال 2027 محقق نشود، Euroclear باید 10٪ را به اتحادیه اروپا منتقل کند، اما نه پنج میلیارد درآمد دریافتی در سال 2022 و 2023 بدست آمده است".
در میانه ای ماه مارچ، گاردین گزارش داد، که اتحادیه اروپا در حال بحث در مورد حفظ بخشی از درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه برای استفاده احتمالی آنها در آینده برای نبردهای قانونی با مسکو است.
یادآوری می کنیم، که پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه-7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا، عمدتاً در حساب های Euroclear بلجیم، یکی از بزرگترین سیستم های تسویه حساب و حسابداری در جهان است. بروکسل در حال بررسی راه های استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است. بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می تواند در درازمدت خطرات اعتباری یورو را به همراه داشته باشد و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری منزوی" و جستجوی راه های دیگر برای تامین مالی کیف شد. کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود". وزارت امور خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی مسکو را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала