پاسخ به توقیف دارایی های روسیه ممکن منجر به ورشکستگی Euroclear شود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
عضو شوید
واکنش روسیه به توقیف دارایی هایش می تواند منجر به ورشکستگی Euroclear شود.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام اروپایی گفته است، که گام های روسیه در واکنش به توقیف دارایی های بسته شده بانک مرکزی اش از سوی اتحادیه اروپا می تواند منجر به ورشکستگی یکی از بزرگترین سیستم های تسویه حساب و تسویه حساب در جهان - Euroclear بلجیمی شود.
به گفته این منبع، اتحادیه اروپا، در صورتی که تصمیم به مصادره دارایی‌های مستقل روسیه بگیرد، نمی‌تواند از بخش قابل توجهی از این بودجه برای پشتیبانی از اوکراین استفاده کند، زیرا آنها باید در Euroclear باقی بمانند تا "حائلی" در برابر روسیه مورد انتظار ایجاد کنند. اقدامات تلافی جویانه ای که می تواند سیستم مالی جهانی را بی ثبات کند. همانطور که اشاره شد، بانک مرکزی فدراسیون روسیه که "تحریم های غرب را به رسمیت نمی شناسد" ممکن است شکایت کند. به گفته این آژانس، بانک مرکزی روسیه ممکن است ابتدا 33 میلیارد یورو از دارایی های Euroclear در حوزه قضایی روسیه را از بین ببرد و سپس ادعای مصادره دارایی های خود را در دبی و هنگ کنگ ارائه دهد. این مقام همچنین تاکید می کند، که اتحادیه اروپا باید برای ادعاهای بانک های غربی که دارایی های خود را از دست داده اند، آماده شود.
یک مقام اروپایی ناشناس به خبرگزاری رویترز گفت: "این اساساً مکانیزمی است که توسط آن Euroclear می‌تواند کاملاً ویران شود".
این منبع گفت: "اگر سرمایه یوروکلیر تمام شود، بانک مرکزی بلجیم باید مجوز خود را لغو کند که احتمالاً منجر به یک بحران مالی جهانی خواهد شد".
این مقام اروپایی همچنین خاطرنشان کرد، که اتحادیه اروپا امیدوار است در سال‌های 2024 تا 2027 بین 15 تا 20 میلیارد یورو درآمد از دارایی‌های روسیه دریافت کند، و این بسته به تغییرات نرخ‌های جهانی است.
یادآوری می کنیم، که پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه-7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود 300 میلیارد یورو مسدود کردند. حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلجیمی - یکی از بزرگترین سیستم های تسویه مالی در جهان است. اتحادیه اروپا در حال بررسی راه های استفاده از دارایی های مسدود شده فدراسیون روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است. بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری برای پول اروپا ایجاد کند و خواستار "نگریستن فراتر از این درگیری منزوی" و جستجوی راه‌های دیگر برای تامین مالی اوکراین شد.
کرملین اعلام کرد، که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." گریگوری کاراسین، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون، پیش از این به اسپوتنیک گفت: درخواست‌های غرامت از روسیه که توسط کی‌یف مطرح می‌شود ماهیتی عوام فریبانه دارد؛ مسکو نباید چنین طغیان‌هایی از احساسات را تکرار کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала