- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

خبر بد برای اوکراین درباره ای اف-16 ها

© Photo / U.S. Pacific CommandБомбардировщики B-1B ВВС США в сопровождении истребителей F-16 совершают демонстративный полет над территорией Южной Кореи
Бомбардировщики B-1B ВВС США в сопровождении истребителей F-16 совершают демонстративный полет над территорией Южной Кореи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2024
عضو شوید
شمار ناچیز اف-16 در اوکراین کمکی به نیروهای مسلح اوکراین نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشنال اینترست می نویسد، که شماری ناچیزی از جنگنده های منسوخ اف-16 به نیروهای مسلح اوکراین در درگیری با روسیه کمک نمی کند.
Истребители ВВС Южной Кореи F15K и ВВС США F-16 на военных учениях  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
نخست وزیر ناروی: به اوکراین جنگنده های اف-16 را می دهیم/موافقت پرتگال با آموزش خلبانان اوکراینی
مقاله نویس این روزنامه نوشته است: "به صراحت بگویم، اف-16 به چند دلیل در اوکراین ارزشی نخواهد داشت. یکم اینکه این هواپیماها جنگنده های مورد استفاده ای هستند که به پایان عمر خود نزدیک می شوند. فرستادن هواپیماهای قدیمی به نبردهای سنگین با سرعت بالا برای اوکراینی ها خوشایند نیست. دوم این که شماری اندکی از اف-16 در حال انتقال به کیف هستند که به این معنی است که آنها مزایای قابل توجهی را به همراه ندارند".
این کارشناس همچنین تاکید کرد، که این جنگنده امریکایی قادر به رقابت با همتایان روسی مدرن نخواهد بود و به همین دلیل اوکراینی ها به ندرت از اف-16 استفاده می کنند.
نیویورک تایمز هم در این هفته گزارش داد، که ارتش اوکراین می تواند تنها با شش جنگنده اف-16 در تابستان امسال پرواز کند.
سناتور الکسی پوشکوف هشدار داد که استفاده اوکراین از جنگنده های اف 16 برای یورش به روسیه می تواند منجر به درگیری مستقیم با ناتو شود. وی تاکید کرد، که غرب به شدت در حال تلاش برای تغییر وضعیت در جبهه است که برای آن انواع تسلیحات جدید تهیه می کند، اما هیچ سلاحی از جمله جنگنده های اف-16 برای نیروهای مسلح اوکراین موفقیت به همراه نخواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала