نخست وزیر ناروی: به اوکراین جنگنده های اف-16 را می دهیم/موافقت پرتگال با آموزش خلبانان اوکراینی

© AP Photo / South Korea Defense MinistryИстребители ВВС Южной Кореи F15K и ВВС США F-16 на военных учениях
Истребители ВВС Южной Кореи F15K и ВВС США F-16 на военных учениях  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
عضو شوید
نخست وزیر ناروی قصد مقام های این کشور برای انتقال اف-16 به اوکراین را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جونس گهر استور نخست‌وزیر ناروی گفت، قصد مقام های این کشور برای انتقال جنگنده‌های اف-16 به اوکراین را تأیید کرد، در حالی که تعداد هواپیماها هنوز مشخص نیست.
روزنامه وی جی به نقل از سخنان نخست وزیر نوشته است: "ما متعهد به انتقال (جنگنده‌های) اف-16 به اوکراین هستیم. اما به جزئیات درباره ای شمار و برنامه تحویل باز خواهیم گشت".
این نشریه خاطرنشان می کند، که روز پنجشنبه نخست وزیر در سفری در اوکراین بود.
Американский истребитель F-16C с авиабомбой B61-12 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2023
پرواز جنگنده اف-16 امریکایی در اوکراین
پرتگال با آموزش خلبانان اوکراینی با اف-16 موافقت کرد
پرتگال آماده آموزش خلبانان و مهندسان اوکراینی در اف-16 است.
ولودیمیر زلنسکی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد، که پس از دیدار با مارسلو ربلو دی سوزا، رئیس جمهور پرتگال، تاییدیه آمادگی دولت پرتگال برای پیوستن به برنامه آموزش مهندسان و خلبانان اوکراینی در جت های جنگنده اف-16 را دریافت کرده است.
پیش از این، فایننشال تایمز گزارش داده بود، که ائتلافی متشکل از 11 کشور آموزش خلبانان اوکراینی را برای پرواز با اف-16 در ماه اگوست آغاز خواهند کرد. به گفته رئیس وزارت دفاع اوکراین، ائتلاف شامل دانمارک، هالند، بلجیم، کانادا، لوکزامبورگ، ناروی، لهستان، پرتگال، رومانیا، سویدن و بریتانیا بود.
زلنسکی نوشت: "امروز مارسلو ربلو دسوزا رئیس جمهور پرتگال و من در درجه اول در مورد همکاری خود در حوزه دفاعی و امنیتی صحبت کردیم. من رئیس جمهور را در مورد وضعیت میدان جنگ و همچنین نیازهای دفاعی اوکراین مطلع کردم. پرتگال آمادگی خود را برای پیوستن به آموزش خلبانان و مهندسان اوکراینی در هواپیماهای اف-16 تایید کرد".
به گفته دفتر ولادیمیر زلنسکی، طرفین درباره ای تامین خودروهای زرهی پزشکی و تجهیزات برای ماین زدایی به اوکراین گفتگو کردند. افزون بر این، طرفین درباره ابتکارات درباره ای نشست اوکراین-امریکای لاتین و اوکراین-افریقا در زمینه حمایت پرتگال از این ابتکارات بحث کردند. رهبر پرتگال خاطرنشان کرد، که لیسبون به پشتیبانی از اوکراین در همه سطوح ادامه خواهد داد، "تا زمانی که برای دستیابی به صلح لازم باشد".
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала