رئیس پارلمان کریمه شبه جزیره را هدف نخست ناتو خواند

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Ялту
Вид на Ялту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2024
عضو شوید
رئیس پارلمان کریمه، کریمه را هدف نخست ناتو و نیروهای مسلح اوکراین در دریای سیاه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کنستانتینوف رئیس پارلمان کریمه گفت، که کشورهای ناتو هواپیماهای خود را برای اهداف شناسایی به دریای سیاه می فرستند و اولویت آنها، اول از همه، شبه جزیره کریمه است.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش داد که جنگنده سوخو 30 روسیه مانع از تجاوز هواپیماهای نیروی هوایی بریتانیا به مرز دولتی بر فراز دریای سیاه شد. با نزدیک شدن جنگنده روسی، هواپیمای شناسایی الکترونیکی و جنگ الکترونیک RC-135 و دو جنگنده چند منظوره تایفون نیروی هوایی بریتانیا از مرز دولتی فدراسیون روسیه دور شدند.
Беспилотник MQ-9 Reaper - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
افزایش پرواز‌های شناسایی امریکا و ناتو در منطقه کریمه
یک روز پیش از آن، حادثه مشابهی با یک هواپیمای شناسایی و کنترل راداری دوربرد E-3F و دو جنگنده رافال-S نیروی هوافضای فرانسه روی داد. سپس جنگنده روسی سوخو-27 به هوا بلند شد.
کنستانتینوف به اسپوتنیک گفت: "ما نباید بالاترین اهمیت نمادین کریمه را فراموش کنیم، همانطور که می بینیم، نه تنها برای ما. هدف هوانوردی ناتو در آب‌های بسته دریای سیاه، شناسایی است و حدس زدن اینکه تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده پس از آن به چه کسی و برای چه هدفی منتقل می‌شود، دشوار نیست. دشمن ما حداقل به موفقیت های نظامی نیاز دارد و کریمه در دریای سیاه برای آنها اولویت دارد".
به گفته وی، کشورهای ناتو در قبال روسیه "مانند رذل رفتار می کنند".
یادآوری می کنیم، که کریمه در مارچ 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین همچنان کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می‌داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کیف حمایت می‌کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد دوباره با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала