افزایش پرواز‌های شناسایی امریکا و ناتو در منطقه کریمه

© iStock.com / Rancho_runnerБеспилотник MQ-9 Reaper
Беспилотник MQ-9 Reaper - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
عضو شوید
امریکا و ناتو تعداد پروازهای شناسایی در نزدیکی کریمه را از ابتدای سال 2023 سه برابر کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های موجود در پورتال Flightradar24 که توسط ریانووستی تحلیل شده است، از ابتدای سال، ایالات متحده و متحدانش در ناتو تعداد پروازهای شناسایی را در منطقه کریمه سه برابر (از 7 به 21 در هفته) افزایش داده است.
در طول هفته از 18 تا 24 سپتمبر، همانطور که از آرشیو مسیر پورتال آمده است، هواپیماهای شناسایی امریکایی، پهپادهای استراتژیکی و همچنین هواپیماهای شناسایی متحدان ناتو آنها 21 پرواز را در منطقه کریمه انجام دادند.
به طور خاص، هواپیماهای امریکایی P-8A Poseidon و EP-3E Aries II، هواپیماهای انگلیسی RC-135W Rivet Joint و هواپیماهای E-3A Sentry مستقر در لوکزامبورگ بر فراز سواحل شرقی رومانیا پرواز کردند. پهپادهای شناسایی راهبردی "آر کیو-4 بی" گلوبال هاوک امریکا بر فراز بخش میانی و شرقی دریای سیاه پرواز کردند. بیشتر پروازها، 16 پرواز از 21 پرواز توسط هواپیماهای ایالات متحده انجام شده است.
Министр обороны Германии Борис Писториус на танке Leopard 2 во время презентации в Аугустдорфе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
آمادگی برلین برای ایفای نقش مهم نظامی در کشورهای بالتیک
در مقایسه، در ابتدای سال و در فصل بهار، هواپیماهای امریکا و ناتو به طور متوسط ​​روزانه یک پرواز در منطقه دریای سیاه انجام می دادند. طی یک هفته از 16 تا 22 جنوری، هواپیماهای ناتو وعمدتاً هواپیماها و پهپادهای امریکایی تنها هفت پرواز را در همان مناطق انجام دادند و طی یک هفته از 15 تا 21 می، فقط پنج پرواز انجام داده است.
یک روز قبل از حمله به مقر قوای بحری بحیری سیاه که توسط قوای مسلح اوکراین با موشک های کروز در 22 سپتمبر انجام شد، فعالیت هوانوردی امریکا و متحدانش به 6 پرواز در روز افزایش یافت. بدین ترتیب مشخص است که بین شدت پروازهای هواپیماهای شناسایی غربی و شدت حملات قوای مسلح اوکراین به کریمه ارتباط وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала