شولتس: دیدگاه من با دیدگاه ماکرون درباره ای فرستادن نیروه به اوکراین همسان نیست

© AP Photo / Michele TantussiКанцлер Германии Олаф Шольц в Большом зале Народного собрания в Пекине
Канцлер Германии Олаф Шольц в Большом зале Народного собрания в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
عضو شوید
نخست وزیر آلمان گفت: ایالات متحده و نزدیک به همه در اروپا دیدگاه آلمان را درباره ای موضوع فرستادن نیرو به اوکراین دارند.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتس نخست وزیر آلمان، در مصاحبه با ساچسیشه سایتونگ گفت: با توجه به مواضع گوناگون درباره ای ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای فرستادن نیرو به اوکراین، تنشی بین آلمان و فرانسه وجود ندارد، در حالی که ایالات متحده و نزدیک به همه در اروپا در موضع برلین هستند.
شولتس گفت: "من و امانوئل ماکرون دوستان صمیمی هستیم و پیوند بسیار خوبی با هم داریم. با این حال، من درباره ای این موضوع به وضوح نظر متفاوتی با رئیس جمهور فرانسه دارم و او نیز این را می داند. اما این تنش بین فرانسه و آلمان نیست. نزدی به همه کشورهای اروپایی دیگر و همچنین ایالات متحده موضع من را دارند".
Федеральный канцлер Германии Олаф Шольц покидает экстренное совещание после инцидента в Польше на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2024
شولتس درباره ای انتشار نوار شنیداری کارکنان نظامی آلمان: به طور سریع در حال بررسی است
پیش از این، ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود، که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای یورش های عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت، که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره ای امکان فرستادن نیرو به اوکراین گفت و گو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. مدت کوتاهی پس از اظهارات ماکرون، شولتس نخست وزیر آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفتند، که آلمان نیروهای خود را به اوکراین نخواهند فرستاد و شولتس تاکید کرد که کشورهای ناتو در مجموع قرار نیست این کار را انجام دهند. افزون بر این، نخست وزیر بار دیگر اعلام کرد، که هیچ برنامه ای برای ارسال موشک های کروز دوربرد تاروس به اوکراین وجود ندارد. پس از آن، ماکرون که به دلیل اظهارات درباره احتمال فرستادن سرباز به اوکراین مورد انتقاد شدید قرار گرفت، گفت، که تمام سخنان او درباره ای درگیری در اوکراین مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گزارش داد، کرملین به سخنان رئیس جمهور فرانسه توجه کرد، که موضوع فرستادن نیروهای نظامی به اوکراین در اروپا مورد بحث قرار گرفت و موضع وی در مورد تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در اوکراین است. همچنین برای مسکو شناخته شده است. کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود، که فرستادن احتمالی ارتش آنها از سوی کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала