درخواست بریتانیا از آلمان برای دادن تاروس به کیف

© AP Photo / South Korea Defense MinistryКрылатая ракета Taurus, Южная Корея, архивное фото
Крылатая ракета Taurus, Южная Корея, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
عضو شوید
با اینکه درز داده های نظامی آلمان در جهان غوغا برپا کرده، بریتانیا از آلمان خواست تاروس را به کیف تحویل دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی دولت بریتانیا گفته است، با اینکه گفت و گوی افسران بوندسوهر افشا شده است، انگلیس از آلمان می خواهد موشک های دوربرد تاروس را به کیف بدهد.
سخنگوی دولت بریتانیا ‌گفت: "بریتانیا اولین کشوری بود که موشک‌های دقیق دوربرد را به اوکراین منتقل کرد و ما از متحدان خود می‌خواهیم همین کار را انجام دهند".
A visitor walks past a guide missile ground target KEPD 350 manufactured by the Swedish-German company Taurus at the International Defence and Security fair of Madrid, on May 17, 2023.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
ترس آلمان از پاسخ روسیه به فرستادن تاروس به نیروهای مسلح اوکراین
به گفته منابع نشریه گاردین، در وزارت دفاع بریتانیا، نشت موضوع گفتگوی افسران آلمانی را آزاردهنده نامیدند اما جدی تلقی نکردند. این روزنامه همچنین خاطرنشان می کند، که مقامات این کشور هفته گذشته حضور "تعدادی" پرسنل انگلیسی در اوکراین را تایید کردند، اما نگفتند که در آنجا چه می کنند.
پیشتر در روز 3 مارچ (یکشنبه)، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه‌ای "راسیا سوودنیا" و کانال تلویزیونی "آر تی" پس از انتشار مکالمه ضبط شده افسران بوندسوهر در مورد احتمال حمله به به پل کریمه، امکان انتشار مکالمه جدیدی را رد نکرد.
یادآوری می کنیم، که روز جمعه، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیوودنیا و شبکه ای تلویزیونی راشیا تودی گفت، که او یک نوار شنیداری به دست آورده است، که در آن افسران عالی رتبه بوندسوهر آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می کنند.
به گفته او، در این نوار شنیداری، افسران بوندسوره از ارتش امریکا و بریتانیا یاد می‌کنند و "به طور اتفاقی بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی مستقیماً در درگیری شرکت داشته‌اند".
سپس در همان روز، سیمونیان متن گفتگو و سپس خود نوارش شنیداری را منتشر کرد و با قضاوت آنها، چهار نماینده ارشد بوندسوهر از جمله رئیس بخش عملیات و تمرین نیروی هوایی در گفتگو شرکت کردند.
فرستادن احتمالی موشک تاروس به اوکراین و یورش اوکراینی ها به پل کریمه. از جمله، بحث در مورد نحوه نصب موشک‌های تاروس و آموزش ارتش اوکراین برای پرتاب موشک بر پل کریمه به گونه‌ای که از "خط قرمز" عبور نکند و به شرکت کنندگان آشکار درگیری در اوکراین تبدیل نشود، ضبط شده است.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با گفت و گوی عمومی افسران آلمانی درباره حملات احتمالی به پل کریمه گفت: طرف روسی خواهان توضیح از آلمان است".
به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، وضعیت ضبط مکالمه بین افسران آلمانی از یک سو شگفت‌انگیز است، اما از سوی دیگر، "صورت همکاران ما در ناتو کاملاً پر از کرک است".
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در مورد متن ضبط شده افسران بلندپایه آلمانی درباره حمله به پل کریمه اظهار داشت: "بالاخره آلمان ها دوباره به دشمنان قسم خورده روسیه تبدیل شده اند".
نایب رئیس شورای فدراسیون، کنستانتین کوساچف، پیشتر گفته بود رسوایی ضبط شده از مذاکرات بین افسران بوندسوره در مورد برنامه های حمله به پل کریمه، نقش واقعی آلمان در درگیری اوکراین را نشان می دهد و کاملاً اظهارات اولاف شولتس نخست وزیر آلمان را رد می کند. پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان فرستادن نیرو به اوکراین گفت و گو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. اندکی پس از اظهارات ماکرون، اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفتند که آلمان نظامیان خود را به اوکراین نمی‌فرستد و شولز تأکید کرد که کشورهای ناتو در کل قرار نیست این کار را انجام دهند. علاوه بر این، نخست وزیر دوباره اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای ارسال وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала