ترس آلمان از پاسخ روسیه به فرستادن تاروس به نیروهای مسلح اوکراین

© AFP 2023 / THOMAS COEXA visitor walks past a guide missile ground target KEPD 350 manufactured by the Swedish-German company Taurus at the International Defence and Security fair of Madrid, on May 17, 2023.
A visitor walks past a guide missile ground target KEPD 350 manufactured by the Swedish-German company Taurus at the International Defence and Security fair of Madrid, on May 17, 2023.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
آلمان به دلیل ترس از روسیه موشک تاروس را به نیروهای مسلح اوکراین نمی فرستد.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد: آلمان به دلیل ترس از روسیه فرستادن موشک های با دقت بالای تاروس به اوکراین را به تعویق می اندازد.
در این پیام آمده است: "دولت ائتلافی آلمان به طور کلی تحویل تاروس را تایید کرد، اما اولاف شولتس نخست وزیر این حرکت را به دلیل نگرانی از سفر پرسنل آلمانی به اوکراین برای کمک به نگهداری و بهره برداری از این سلاح پیچیده به حالت تعلیق درآورد".
به گفته منابع این نشریه، شولتس بر این باور است که حضور کارشناسان نظامی آلمانی در منطقه نبرد می تواند آلمان را حتی بیشتر به درگیری بکشاند و احتمالاً باعث رویارویی مستقیم با روسیه شود.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2023
برلین از ارسال راکت های تاروس به کیف امتناع ورزید
سخنگوی شولتس گفت: هیچ برنامه فوری برای تحویل موشک های تاروس وجود ندارد. در همان زمان، منابع این نشریه خاطرنشان کردند، که اگر ایالات متحده تسلیحات مشابهی را به اوکراین ارسال کند، ممکن است تدارکات همچنان مورد تایید قرار گیرد.
پیش از این، بوریس پیستوریوس، رئیس وزارت دفاع آلمان از امکان حل سریع موضوع انتقال موشک های تاروس به کیف خبر داده بود. در عین حال، برلین پیش از این چندین بار به صراحت اعلام کرده است که تامین این تسلیحات به عنوان اولویت و بدون هماهنگی با شرکای ناتو در نظر گرفته نمی شود.
نقطه اختلاف اصلی برد موشک هاست که 500 کیلومتر است. این امر اصل برلین مبنی بر عدم عرضه سلاح با چنین خصوصیاتی را نقض می کند. کارشناسان آلمانی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می توان این موشک ها را طوری برنامه ریزی کرد که نتوان از آنها برای حمله به خاک روسیه استفاده کرد.
همانطور که اشپیگل نوشت، این دقیقاً همان سؤالی است که اکنون اولاف شولتس نخست وزیر را مورد توجه قرار می دهد و به همین دلیل است که مذاکرات با نمایندگان صنایع نظامی در جریان است.
مسکو بارها اعلام کرده است، که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نوید خوبی ندارد و تنها درگیری را طولانی می کند، در حالی که حمل و نقل با سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала