واکنش مسکو به توقیف دارایی های روسیه

© Fotolia / ElenaRپولدارترین‌ و پول خرج کن ترین کشور های دنیا
پولدارترین‌ و پول خرج کن ترین کشور های دنیا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2024
عضو شوید
مسکو: هرگونه اقدام با دارایی های روسیه در خارج از کشور پاسخ متقارن دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتون سیلوانوف، وزیر مالیه روسیه طی مصاحبه با اسپوتنیک گفت: هرگونه اقدامی با دارایی های روسیه در خارج از کشور پاسخ متقارنی دریافت خواهد کرد، در روسیه نیز کمتر از این متوقف شده است.
سیلوانوف در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت احتمالی طلا و روسیه گفت: " موضوع تعقیب تصمیمات کشورهای غربی به ما ارتباط ندارد، ما کمتر از این هم مسدود شده ایم. هر گونه اقدام با دارایی های ما پاسخ متقارن خواهد داشت" .
کشورهای غیردوست از فبروری 2022 تحریم های را علیه روسیه اعمال کرده اند؛ در نتیجه هم دارایی های حاکمیتی و هم سرمایه های سرمایه گذاران خصوصی مسدود شده است. ذخایر ارزی کشور حدود 300 میلیارد دالر مسدود گردید. تقریباً بلافاصله صحبت در مورد مصادره این دارایی ها توسط کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد. در اکتوبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی را برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده کند.
Карта России с Крымом  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
روسیه با تحریم غرب اقتصاد نخست اروپا شد
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیمات "گام دیگری در نقض تمام قواعد و نورم های حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
به گفته سیلوانوف، کشورهای دیگر هم اکنون از این ماجرا نتیجه گیری می کنند.
او گفت: "چینی ها مشارکت خود را در اوراق قیمتی امریکایی کاهش می دهند - این نتیجه اتفاقی است که در حال رخ دادن است. قابلیت اطمینان دالر و یورو تضعیف شده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала