کاهش 10 میلیاردی بودجه ای نوسازی جنگ افزارهای ارتش امریکا از سوی پنتاگون

© iStock.com / icholakovВид на здание Пентагона
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2024
عضو شوید
پنتاگون در سال 2024 بودجه ای نو سازی جنگ افزارهای ارتش امریکا را 10 میلیارد دالر کاهش خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو می نویسد: وزارت دفاع امریکا امسال 10 میلیارد دالر هزینه های خود را کاهش خواهد داد تا به توافقی که در سال 2023 بین جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و رهبران کنگره برای افزایش سقف بدهی ملی بسته شده بود، عمل کند.
این نشریه می نویسد: "پنتاگون در حال کاهش برنامه های جنگ افزاری است تا در چارچوب قرارداد بدهی باقی بماند. این وزارتخانه امسال کاهش 10 میلیارد دالری از سقف هزینه های کنگره را می پذیرد".
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
ارتش امریکا آماده انتقال موشک های "اتک‌مز" به کی‌یف است
به گفته این نشریه، کاهش ها به ویژه شامل برنامه های هزینه برای جنگنده های نسل پنجم اف-35، زیردریایی های تهاجمی و همچنین چرخبال های ارتش و پهپادها خواهد بود. در مجموع، کاهش ها کمی بیش از 1 درصد از کل بودجه پنتاگون برآورد می شود.
تصمیم دونالد ترامپ برای افزایش بودجه نظامی امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2019
تصمیم دونالد ترامپ برای افزایش بودجه نظامی امریکا
همانطور که اشاره شد، علیرغم سهم به ظاهر ناچیز کاهش هزینه، بر برنامه‌های نوسازی جنگ افزارها که برای این وزارتخانه مهم است، تأثیر خواهد گذاشت، زیرا دیگر موارد از جمله هزینه‌های خود پرسنل نظامی و پرسنل وزارت را نمی‌توان به سوی پایین تغییر داد. در عین حال، کاهش هزینه‌ها بر تمامی شاخه‌های ارتش امریکا تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان نمونه، منابع به روزنامه گفتند، نیروی دریایی در حال بحث درباره ای کاهش هزینه های زیردریایی های هسته ای کلاس ویرجینیا است. نیروی دریایی در ابتدا قصد داشت دو زیردریایی جدید را درخواست کند، اما در نتیجه باید خود را به یک زیردریایی محدود کند.
ارتش ایالات متحده نیز به نوبه خود، از نوسازی ناوگان هلیکوپترهای چند منظوره OH-58 Kiowa، تکمیل برنامه نوسازی عمر سرویس Sikorsky UH-60 Black Hawk و همچنین ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین که مدت‌ها برنامه‌ریزی شده بود، چشم پوشی خواهد کرد. درباره ای نیروی هوایی امریکا، امسال هزینه خرید جنگنده های نسل پنجم اف-35، 18 درصد کاهش می یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала