ارتش امریکا آماده انتقال موشک های "اتک‌مز" به کی‌یف است

© Photo / Public DomainОперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
عضو شوید
ارتش ایالات متحده آماده انتقال "اتک‌مز" به کی‌یف است، آنها در انتظار زمانی تصمیم گیری بایدن هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با اشاره به داگلاس بوش، دستیار وزیر ارتش امریکا در امور تدارکات و تجهیزات گزارش می دهد، ارتش ایالات متحده آماده است تا موشک های "اتک‌مز" دوربرد را به اوکراین تحویل دهد، زمانی که رئیس جمهور جو بایدن تصمیم گیری کند.
بوش گفت: "ما آماده و چشم براه هستیم که رئیس جمهور چه زمانی و اگر تصمیم به این کار را بگیرد.
به گفته وی، ارتش قبلاً در مورد موشک هایی که به اوکراین می فرستند تصمیم گرفته است. خاطرنشان می شود که قوای مسلح اوکراین در حال حاضر پرتابگرهایی دارند که برای "اتک‌مز" مناسب هستند، اما آنها نیاز به تغییرات جزئی دارند.
Выгрузка гаубиц M777 для ВСУ из самолета C-17 Globemaster III ВВС США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
امتناع کشورهای غربی از ارسال تسلیحات به اوکراین
قابل یادآوری است که روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала