بلاروس: اوکراین بیش از صد هزار سرباز را در مرز جا به جا کرده است

© AP Photo / Daniel ColeУкраинские военные на границе Украины и Белоруссии. Архивное фото
Украинские военные на границе Украины и Белоруссии. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2024
عضو شوید
وزارت دفاع بلاروس گفت: اوکراین 112 تا 114 هزار پرسنل نظامی را در مرز شمالی متمرکز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس گفت، که اوکراین یک گروه ضربتی از نیروهای خود را در مرز با بلاروس متمرکز کرده است.
وی تصریح کرد: "امروزه نزدیک به 112-114 هزار (نفر) این گروه در مرز وجود دارد".
Военнослужащий артиллерийского расчета гаубицы Гиацинт вооруженных сил РФ наводит орудие перед работой по позициям ВСУ на Запорожском направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
شواهد حملات اوکراین بر بلاروس افشا شد
در عین حال، تنها نزدیک به 17 هزار به طور مستقیم برای نگهبانی از مرز استفاده می شود. در عین حال، همانطور که خرنین اشاره کرد، چنین وضعیتی نیازی به تشکیل نیروهای نظامی اضافی بلاروس در مرز جنوبی ندارد.
هفته گذشته کمیته امنیت دولتی بلاروس یک گروه خرابکار و شناسایی که توسط سرویس امنیتی اوکراین به این کشور فرستاده شده بود را بازداشت کرد. یک رژیم عملیات ضد تروریستی در منطقه لیلیچیستی در منطقه گومل معرفی شد. مواد منفجره از عوامل سرویس ویژه کیف ضبط شد؛ همانطور که کمیته امنیت دولتی بلاروس اعلام کرد، قرار بود از آنها برای حملات تروریستی در قلمرو بلاروس و روسیه استفاده شود.
در پایان جنوری، کمیته مرزی دولتی جمهوری گزارش داد، که نیروهای مسلح اوکراین گروهی از نیروها را در نزدیکی مرزهای دو کشور متمرکز کرده اند. شبه نظامیان اوکراینی با استفاده از پهپاد در حال شناسایی قلمرو همسایه شمالی خود هستند و همچنین به طور فعال در حال ساخت میدان های ماین، سازه های مهندسی مختلف و موانع هستند. افزون بر این، ماه گذشته در بلاروس یک مامور سرویس مخفی رژیم کیف که در حال انتقال سلاح، مواد منفجره و هواپیماهای بدون سرنشین از طریق مرز به داخل این کشور بود، بازداشت شد. افزون بر این، در جنوری، الکساندر ولفوویچ، وزیر امور خارجه شورای امنیت بلاروس گفت، که گروه‌های خرابکار و شناسایی و گروه‌های مسلح غیرقانونی در اوکراین آموزش می‌بینند که هدفشان بی‌ثبات کردن اوضاع در این جمهوری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала