شواهد حملات اوکراین بر بلاروس افشا شد

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий артиллерийского расчета гаубицы "Гиацинт" вооруженных сил РФ наводит орудие перед работой по позициям ВСУ на Запорожском направлении
Военнослужащий артиллерийского расчета гаубицы Гиацинт вооруженных сил РФ наводит орудие перед работой по позициям ВСУ на Запорожском направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
اسناد فاش شده ایالات متحده می گوید که عوامل اوکراین حملاتی را در داخل بلاروس و روسیه دنبال کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ان بی سی نیوز، بر اساس اسناد فاش شده پنتاگون، ماموران اوکراین از دستورات خود اطاعت نکردند و به یک هواپیمای روسی در بلاروس حمله کردند و چند روز بعد اوکراین هواپیماهای بدون سرنشین را برای هدف قرار دادن تأسیسات گازی در نزدیکی مسکو فرستاد.
بر اساس مجموعه ای از اسناد فاش شده ایالات متحده که به نظر می رسد اسرار امنیت ملی را فاش می کند، عوامل اوکراینی برخلاف میل ایالات متحده و غرب، حملات هواپیماهای بدون سرنشین را در داخل بلاروس و روسیه دنبال کرده اند و رهبران در کیف اهداف بیشتری را در خارج از اوکراین در نظر گرفته اند.
بیش از 50 سند فاش شده را به دست آورده است که نقاط قوت و ضعف نظامی اوکراین را آشکار کرده است. کریس میگر، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه گفت که اسناد منتشر شده در فضای مجازی "به نظر می رسد حاوی مطالب حساس و بسیار محرمانه است"، اگرچه ممکن است برخی از آنها تغییر کرده باشند.
به نظر می‌رسد دو سند نشان می‌دهد که اوکراین در حال آغاز عملیات در داخل کشورهای دیگر است، اگرچه برخی از کشورهای متحد گفته‌اند که چنین اقداماتی ممکن است باعث شود آنها در حمایت مداوم خود از کیف تجدید نظر کنند.
جان بولتون که در دوران دولت ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی فعالیت می کرد، گفت که این افشاگری ها نشان می دهد که اسناد فاش شده چقدر می تواند آسیب زا باشد.
او گفت: "انتشار این اطلاعات می‌تواند با نشان دادن عملیات‌های بالقوه برون مرزی و با آشکار کردن ضعف‌های ادعایی در قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین، حمایت غرب از اوکراین را کاهش دهد."
یکی از اسناد، با علامت "فوق سری"، به دو حمله جداگانه اشاره می کند که ظاهراً توسط کیف سازماندهی شده است و به نظر می رسد حداقل به دو هدف روسیه در خارج از اوکراین آسیب رسانده است: یک فرودگاه نظامی در خارج از مینسک، بلاروس، و یک ایستگاه کمپرسور گاز در حومه مسکو.
 Беспилотник упал возле газораспределительной станции в районе подмосковной Коломны - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
فروافتادن یک پهپاد در پیرامون مسکو
بر اساس این سند، در وهله اول، مقامات سرویس امنیتی اوکراین، آژانس اصلی اطلاعات کیف، ارزیابی کردند که ماموران آنها در بلاروس از دستورات سرپیچی کرده و به یک هواپیمای جاسوسی روسیه در فرودگاه بلاروس در 26 فبروری حمله کردند.
در این سند ادعا شده است که ماموران از یک پهپاد کوادکوپتر استفاده کرده و "آسیب جزئی" به هواپیما وارد کرده اند، یک RUS A-5OU، که سازنده تسلیحات دولتی روسیه Rostec آن را "رادار پرنده" می نامد که می تواند به عنوان یک مرکز فرماندهی متحرک عمل کند. .
سخنگوی سرویس امنیتی اوکراین گفت این آژانس مایل به اظهار نظر "پس از پیروزی اوکراین" است.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به روسیه اجازه داد تا نیروها و تجهیزات نظامی خود را در بلاروس مستقر کند. او تهدید کرده است که در صورت حمله اوکراین به بلاروس، از طرف روسیه وارد جنگ خواهد شد.
لوکاشنکو قبلاً بدون مدرک ادعا کرده بود که حمله 26 فبروری توسط اوکراین و عملیات اطلاعاتی ایالات متحده هماهنگ شده است. مخالفان بلاروس اعتبار خسارت وارده را پذیرفتند و در تلگرام گفتند که شرکت کنندگان در این عملیات "خارج از کشور امن هستند."
به گزارش خبرگزاری دولتی بلتا، یک هفته بعد، لوکاشنکو گفت که یک "تروریست" آموزش دیده توسط واشنگتن و کیف این حمله را سازماندهی کرده است و "بیش از 20 همدست که در بلاروس هستند بازداشت شده اند." بقیه پنهان شده اند."
لوکاشنکو در اظهاراتی که برای ایالات متحده و اوکراین ارائه شده است، گفت: "اگر فکر می‌کنید با کنار زدن این چالش، فردا ما را به جنگ می‌کشانید، اشتباه می‌کنید."
Украинская крылатая ракета Нептун - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
یک راکت اوکراینی در خاک بلاروس سقوط کرد
بر اساس همین سند دو روز بعد در روسیه نیز حادثه مشابهی رخ داد. مقامات روسیه گزارش دادند که "نیروهای اوکراینی" در 28 فبروی از یک پهپاد در تلاش برای "حمله به یک ایستگاه تراکم گاز در حومه مسکو" استفاده کردند. مشخص نیست که آیا این تلاش خسارتی به بار آورده است یا اینکه به طور مشخص چه کسی باعث حمله شده است، اما از زمان شروع درگیری، خبرگزاری های روسیه از انفجارهای متعدد در داخل کشور در نزدیکی زیرساخت های مهم خبر داده اند که دلیل مشخصی ندارند.
به طور جداگانه، سند دوم از این مجموعه می گوید که در 28 فبروری، رئیس جمهور اوکراین، ولدیمیر زلنسکی "پیشنهاد کرده است که مکان های استقرار روسیه در منطقه روستوف روسیه، که هم مرز با جنوب شرقی اوکراین است، با پهپادهای نامشخص حمله شود."
در این سند ادعا شده است که در گفتگو با ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و یک مقام ناشناس دوم اوکراینی، زلنسکی "نگرانی" خود را ابراز کرده است که اوکراین توانایی موشکی دوربرد برای حمله به استقرار نیروهای روسیه در روسیه را ندارد. او پیشنهاد کرد که اوکراین در عوض با هواپیماهای بدون سرنشین به مکان‌های نیروهای روسیه در آن سوی مرز حمله کند.
دولت بایدن به دلیل ترس از اینکه اوکراین به اهدافی در داخل روسیه حمله کند، از ارائه سامانه های موشکی دوربرد و حتی جت های جدیدتر به اوکراین خودداری کرده است که این برخلاف سیاست ایالات متحده است.
دومین مقام ناشناس گفت که توانایی های اوکراین می تواند به Tuapse روسیه برسد که در ساحل دریای سیاه در بیش از 100 مایلی جنوب استان روستوف قرار دارد. زلنسکی گفت که اعتصاب تا این حد "غیر ضروری" است.
دفتر زلنسکی بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین روز دوشنبه گفت کرملین در حال بررسی اسناد فاش شده است. وی از اظهار نظر در مورد چگونگی راه یافتن این اسناد به اینترنت خودداری کرد، اما گفت که روسیه اغلب اولین مقصر بدبختی های آمریکا است.
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
ریابکوف: امکان جعلی بودن اسناد افشا شده امریکا وجود دارد
Meagher از پنتاگون گفت که دولت ایالات متحده یک "تلاش بین سازمانی" را برای تحقیق در مورد این نشت انجام داده است، "با تمرکز بر ارزیابی تأثیری که این اسناد عکس گرفته شده می تواند به طور بالقوه بر امنیت ملی ایالات متحده و متحدان و شرکای ما داشته باشد."
پنتاگون گفت که در حال تماس با متحدان در مورد افشای این اسناد است و در حال بررسی صحت اسناد است، اما از بیان اینکه ممکن است چه تعداد اسناد فاش شده باشد، چه تعداد از افراد در داخل دولت به این اسناد دسترسی داشته اند، و چه کسانی با آن متحد هستند، خودداری کرد. تماس گرفته است و چه کسی در وزارت دفاع رهبری بررسی را بر عهده خواهد داشت. دولت بایدن از اظهار نظر در مورد جزئیات موجود در اسناد خودداری کرده است.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی نیز روز دوشنبه نتوانست بگوید ممکن است اسناد بیشتری منتشر شود یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала