اوکراین چندین بار از بمب های کیمیاوی ساخت امریکا علیه روسیه استعمال نمودند

© AFP 2023 / Mike Nelsonسلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد
سلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین در سال 2023 چندین بار بمب های کیمیاوی ساخت ایالات متحده را به سمت سربازان روسیه پرتاب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت: در سال 2023، نیروهای مسلح اوکراین چندین بار از بمبه های دستی کیمیاوی ساخت امریکا که از هواپیماهای بدون سرنشین پرتاب شده بودند، علیه پرسنل نظامی روسیه استفاده کردند.
در 28 دسامبر 2023 در جهت تاکتیکی کراسنولیمان، بمب های دستی گازی ساخت امریکا مملو از ماده "CS" از یک پهپاد از نوع کوپتر بر روی مواضع نیروهای روسی پرتاب شد که این ماده بر چشم‌ها و اثر تحریک‌کننده دارد. کریلوف در یک نشست توجیهی درباره نقض الزامات کنوانسیون سلاح های کیمیاوی توسط ایالات متحده گفت: دستگاه تنفسی فوقانی و در غلظت های بالا می تواند باعث سوختگی پوست، فلج تنفسی و ایست قلبی شود. این ترکیب متعلق به کلاس مواد کیمیاوی کنترل شورش است.
Члены группы гражданской поддержки готовятся войти в район инцидента, чтобы оценить сохраняющиеся опасности с помощью легкой надувной системы обеззараживания в Восточной Палестине, штат Огайо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2023
چندرسانه ای
وضعیت در ایالت اوهایو پس از تصادف قطار حامل مواد کیمیاوی
وی خاطرنشان کرد که خود واقعیت عرضه چنین مهمات توسط ایالات متحده در جریان یک درگیری نظامی، نقض ماده کنوانسیون است که دولت عضو را موظف می کند "هرگز و تحت هیچ شرایطی به انتقال مستقیم یا غیر مستقیم مواد کیمیاوی نپردازد. سلاح به هر کسی."
علاوه بر این، به گفته کریلوف، در 7 و 21 اپریل سال گذشته، بمب‌های دستی حاوی مواد کیمیاوی تحریک‌کننده با برچسب"Teren-6" بر روی مواضع نیروهای روسی پرتاب شد.
رئیس نیروهای RCBZ همچنین گفت: در 15 جون در منطقه رابوتینو در منطقه Zaporozhye، یک پهپاد با یک ظرف پلاستیکی حاوی مخلوطی از کلرواستوفنون و کلروپیکرین علیه پرسنل نظامی روسیه استفاده شد.
اگر اولین ترکیب به عنوان یک ماده کیمیاوی کنترل شورش طبقه بندی شود، کلروپیکرین در جدول 3 کنوانسیون سلاح های کیمیاوی گنجانده شده است و استفاده از آن حتی برای اهداف اجرای قانون ممنوع است. موارد مکرر استفاده از مهمات پر از کلروپیرین در کریلوف توضیح داد که در منطقه شهرک رابوتینو تاریخی 3 و 11 اگوست 2023 تشخیص و ثبت شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала