- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

زاخارووا دلیل واقعی بیرون شدن نیروهای اوکراینی از آودیوکا را نام برد

© AP Photo / LibkosУкраинские солдаты
Украинские солдаты  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: رئیس جمهور و رئیس ارتش اوکراین برای نجات جان سربازان اش نیروهای اوکراینی را از آودیوکا بیرون نکرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود گفت، که کیف تصمیم گرفت نیروهای خود را از آودیوکا بیرون کند نه برای "نجات جان"، بلکه به این دلیل که تنها می تواند برای پول بجنگد.
او درباره ای سخنان ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر اینکه تصمیم به عقب‌نشینی برای "نجات جان مردم" گرفته شده است، اینگونه توضیح داد.
Украинские военные на позиции в районе деревни Авдеевки Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای اوکراین به زودی خط اصلی تدراکات شان را در نزدیکی آودیوکا از دست می دهند
این دیپلمات نوشت: "نه، نه به این دلیل. اما چون رئیس جمهور زلنسکی و باندش می دانند چگونه تنها برای پول کلان که مستقیماً به جیب آنها می رود و تنها در برابر غیرنظامیان "جنگ" کنند".
زاخارووا نتیجه گرفت، که همه چیز دیگر برای رژیم کیف اهمیتی ندارد.
الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین شب گذشته بیرون شدن واحدهای اوکراینی از آودیوکا را اعلام کرد. در روزهای پسین، ارتش اوکراین اعتراف کرده است که وضعیت در آنجا برای آنها بحرانی است، بدتر از آرتموفسک، که کیف در می 2023 تسلیم شد. وضعیت بحرانی نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا نیز در پنتاگون مورد بحث قرار گرفت. آنها خاطرنشان کردند که ارتش اوکراین با کمبود مهمات و سایر منابع روبرو شده است و از دست دادن قریب الوقوع شهر را منادی شکست های جدید خواندند که بدون از سرگیری کمک های امریکا اجتناب ناپذیر است.
همانطور که یان گاگین، مشاور رئیس جمهوری خلق دونتسک به اسپوتنیک گفت: نیروهای مسلح اوکراین با هرج و مرج سنگرهای خود را در آودیوکا ترک می کنند و زخمیان را رها می کنند و می گریزند. اما به گفته وی، هنوز صحبت درباره واگذاری شهر به کنترل روسیه زود است؛ باید منتظر پیام رسمی وزارت دفاع باشیم. آودیوکا پیرامون شمالی دونتسک است که از سوی نیروهای مسلح اوکراین به منطقه ای قدرتمند تبدیل شده است. اکنون جنگ برای شهر ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала