جاپان جایگاه سوم اقتصادی جهان را به آلمان واگذار کرد

© AP Photo / Nicolas DaticheПремьер-министр Японии Фумио Кисида и Олаф Шольц во время визита канцлера Германии в Токио
Премьер-министр Японии Фумио Кисида и Олаф Шольц во время визита канцлера Германии в Токио - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2024
عضو شوید
جاپان جای خود را به آلمان به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی داده است.
به گزارش اسپوتنیک، در پایان سال 2023، جاپان به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی بر حسب دالر، جای خود را به آلمان داد.
بنابراین، برپایه داده های منتشر شده در روز پنجشنبه از سوی کابینه وزیران جاپان، تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور بدون تعدیل تورم در سال 2023 به 591.48 تریلیون ین (حدود 4.21 تریلیون دالر) رسید.
Президент РФ Владимир Путин. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
پوتین: روسیه وارد پنج اقتصاد بزرگ جهان شد
به نوبه خود، آژانس Kyodo گزارش می دهد، که تولید ناخالص داخلی اسمی آلمان در سال 2023 تقریباً 4.46 تریلیون دالر است. این آژانس می افزاید، بنابراین، در پایان سال گذشته، جاپان جای خود را به آلمان به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان داده است.
این نتیجه پیش از این از سوی رسانه های جاپانی پیش بینی شده بود. اشاره شد که تولید ناخالص داخلی اسمی جاپان بر حسب دالر به دلیل تضعیف پول ملی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. در عین حال، تولید ناخالص داخلی آلمان در پس زمینه افزایش سریع قیمت ها رشد خواهد کرد.
در آغاز این ماه، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی آلمان را از 0.6 درصد در سال 2024 به 0.3 درصد و از 1.2 درصد در سال 2025 به 1.1 درصد کاهش داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала