کاخ سفید: امریکا در تلاش به رسمیت‌شناختن گروه طالبان نیست

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2024
عضو شوید
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، که هیچ تلاشی از سوی امریکا زیر نام "عادی‌سازی" یا به‌رسمیت‌شناختن طالبان صورت نگرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه، ۲۳ دلو در یک نشست خبری گفته است، که گروه طالبان اگر می‌خواهند به‌رسمیت شناخته شوند، به تعهدات‌شان عمل کنند.
به گفته وی، امریکا همواره گفته است که اگر گروه طالبان می‌خواهند به‌عنوان "حاکمان مشروع دیده شوند، باید به همه تعهداتی‌که گفته‌اند، عمل کنند".
بانک مرکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
بایدن: دارایی‌های افغانستان در امریکا هم‌چنان بسته باقی می‌ماند
با این حال، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرده است، که گروه طالبان تا کنون به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که برپایه توافق‌نامه‌ای که در ۲۹ فیبروری ۲۰۲۰ میان گروه طالبان و امریکا در قطر امضا و منجر به بیرون شدن کامل نظامیان امریکایی از افغانستان شد، گروه طالبان تعهد کرده‌‌اند که روابط خود را با گروه‌های تروریستی قطع کرده و اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده شود.
اما شورای امنیت سازمان ملل متحد سال گذشته در گزارشی گفت، که گروه‌های تروریستی در افغانستان در مقایسه با گذشته از آزادی بیشتری برخوردار هستند و تهدیدات تروریستی در این کشور و منطقه در حال افزایش است.
از سوی هم، طالبان در دوونیم سال گذشته به ‌مطالبات شهروندان، مخالفان سیاسی خود و جامعه جهانی مبنی بر ایجاد دولت فراگیر و رعایت ارزش‌های حقوق بشری، پاسخ منفی داده‌اند.
این گروه، رژیم‌ خود را همه‌شمول دانسته‌ و تاکید کرده که در برابر ارزش‌های طالبانی‌ کوتاه آمدنی نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала