تولید دستگاه کشف تجهزات و مهمات ناتو در روسیه

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий ВС РФ учится управлять FPV дроном в школе аэроразведки "Ахмат", Россия
Военнослужащий ВС РФ учится управлять FPV дроном в школе аэроразведки Ахмат, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2024
عضو شوید
شبکه عصبی NAKA روی تجهیزاتی نصب شده است که از دوربین های پهپاد فیلم دریافت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، در روسیه، شبکه عصبی اونیورسال انواع پهپادها به نام "NAKA"را ایجاد کرده است که کشف اشیاء و تجهیزات دشمن را در منطقه عملیات ویژه از جمله تانک های لئوپارد، ماشین های محاربوی پیاده نظام بردلی و هر وسیله نقلیه دیگری را ممکن می سازد.
الکسی گرمان، مدیر عامل شرکت سازنده نرم افزار"Hardberry-Rusfactor"، به اسپوتنیک گفت:"ما برنامه ای همچنین برای انواع پهپادها، به نام NAKA را طراحی کردیم. در اصل، ما در مورد یک شبکه عصبی صحبت می کنیم، تمام وسایل را که مد نظر است و از جمله تجهیزات دشمن را تشخیص می دهد".
گرمان توضیح داده گفت که شبکه عصبی NAKA روی تجهیزاتی نصب شده است که از دوربین های پهپاد فیلم دریافت می کنند.
به طور مثال، یک پهپاد، ویدئویی را به کنسول اپراتور مخابره می کند و برنامه "بارگذاری شده" در کنسول، منطقه خاصی از زمین را به رنگ سبز برجسته می کند و می نویسد: "این یک پلنگ است و این یک بردلی با احتمال 85 فیصد" که مختصات دقیق مکان قرار داشتن آن را نشان می دهد".
به گفته گرمان، این شبکه عصبی در آینده می تواند برای مقاصد صلح آمیز، از جمله در پهپادهای زراعتی برای جستجوی حیوانات گمشده در مناطق وسیع مورد استفاده قرار گیرد.
شرکتHardberry-Rusfactor در سال 2013 تاسیس شد. هم اکنون،، پروژه اصلی آن پهپاد "لووکی" است که بر روی "بال هواپیما" پرواز می کند، و قادر به پرواز با سرعت 2.5 برابر سریعتر (تا 200 کیلومتر در ساعت و حتی طولانی تر تا 1.5 ساعت) از تمام کوپترهای واقع در منطقه عملیات خاص کنونی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала