روسیه: توافقنامه مینسک-2 تنها شانس برای حل بحران اوکراین بود

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2024
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: اجرای توافقنامه های مینسک توسط کی یف تنها فرصت برقراری صلح در اوکراین و حل مناقشه با این کشور بود.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: اجرای صادقانه توافق‌نامه‌های مینسک توسط کی‌یف تنها فرصت برقراری صلح در اوکراین بود.
نبنزیا گفت: "اجرای دقیق و مستمر توافق‌نامه‌های مینسک توسط کی‌یف تنها فرصتی بود که می‌توانستصلح را به اوکراین بازگرداند. به گفته وی، اجرای مجموعه اقدامات مینسک بهترین سناریو برای حل و فصل در اوکراین خواهد بود.
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2024
روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد توافقات مینسک شد
اولین پروتکل که برای حل مناقشه در جنوب شرقی اوکراین طراحی شده بود، در سپتامبر 2014 در مینسک امضا شد. مجموعه ای از اقدامات برای اجرای توافقات مینسک (مینسک-2) در 12 فبروری 2015 امضا شد. این سند متشکل از 13 بخش، به ویژه آتش بس در دونباس، خروج تسلیحات سنگین از خط مرزی بین نیروهای امنیتی کیکی‌یفف و شبه نظامیان و همچنین سایر اقدامات برای حل و فصل سیاسی طولانی مدت از وضعیت دونباس را پیش بینی کرده است.
کی یف به طور سیستماتیک قراردادهای مینسک را نقض کرد؛ در نتیجه، روسیه در 22 فبروری 2022 جمهوری خلق لوگانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت. همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، به رسمیت شناختن جمهوری های دونباس به دلیل این واقعیت بود که کی یف علناً اعلام کرد که قرار نیست توافقات مینسک را اجرا کند؛ دیگر نمی توان منتظر ماند. مینسک 2 سند معتبری برای حل و فصل وضعیت دونباس قبل از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین بود. در اکتبر 2022، در پی نتایج همه پرسی، جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپاروژیه به روسیه پذیرفته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала