آزمایش ادویه ساخت غرب بر نوزادان ماریوپل اوکراین + ویدیو

© Sputnik / Alexandr Suhov /  مراجعه به بانک تصاویر Граффити на стене жилого дома в Мариуполе
Граффити на стене жилого дома в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2024
عضو شوید
فهرست امراض که یکی از ادویه ها را دریافت کردند، شامل نوزادان زیر یک سال بود.
به گزارش اسپوتنیک، طبق اسنادی که در اختیار اسپوتنیک قرار گرفته است، از نوزادان در آزمایش‌های استفاده شده است که قبلاً در بخش روان‌ طبی شفاخانه شماره 7 ماریوپل برای شرکت‌های بزرگ ادویه سازی غربی با کمک مقامات اوکراینی انجام شده بود.

این اسناد توسط کارگران ساختمانی در زیرزمین شفاخانه شماره 7 ماریوپول در حین مرمت آن کشف شد. خبرنگار اسپوتنیک توانست از این محل دیدن کرده و با این اسناد و مدارک آشنا شود.

خبرنگار اسپوتنیک در توضیح گفت:"فهرست امراض که یکی از ادویه را دریافت کردند، شامل نوزادان زیر یک سال بود. در لیست اسامی، نوزادانی در خط سنی صفر" وجود داشت. علاوه بر این، با قضاوت بر اساس این فهرست، این ادویه برای کودکان یک تا 11 سال نیز تجویز شده است.
این اسناد متعلق به بخش روانپزشکی شفاخانه بوده و بین سال های 2008 تا 2016 جمع آوری شده است. از نتایج بررسی های اولیه مدارک مشخص می شود که آزمایش مواد مخدر بر روی افراد با شماره و بدون نام انجام شده است.
این ادویه ها در پاکت‌های سفید رنگ و بدون نام با شماره GLPG0634-CL-203 قرار داشتند. هدف اولیه این مطالعه ارزیابی اثربخشی دارو بر حسب نسبت امراض بود که بر اساس معیارهای کالج روماتولوژیست های امریکا به آن پاسخ داده شده بود".
به طور عموم، در اسناد شرکت های مانند فایزر (ایالات متحده امریکا)، آسترازنس (بریتانیا، سویدن)، کلتروین (کوریای جنوبی)،Novatris International AG سوئیس، ایالات متحده امریکا)، IQVIA (Quintiles سابق و IMS Health Inc، ایالات متحده امریکا، بریتانیا)، سانوفی (فرانسه)، Galapagos NV بلجیم، Janssen Pharmaceuticals) ( فعلاً جانسون و جانسونInnovative Medicine، بلجییم، ( (Abbott Laboratories ایالات متحده) (Covance اکنونLabcorp Drug Development، ایالات متحده) (Merck KGaA آلمان)، Centocor Biopherlandaut ) و بخشی از سامسونگ که تجهیزات طبی تولید می کند.
اسناد بدست آمده در شفاخانه ماریوپل تنها مدرکی نیست که نشان می دهد از امراض در کلینیک های طب روانی اوکراین برای آزمایش های در راستای منافع متخصصین غربی استفاده می شده است.
در بهار سال 2022، وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه طی سالهای 1021-2019، دانشمندان ایالات متحده ادویه های بیولوژیکی بالقوه خطرناک را روی مریضان در شفاخانه طب روانی کلینیکی منطقه ای شماره 3 در خارکف آزمایش کردند. افراد مبتلا به اختلالات روانی با در نظر گرفتن سن، ملیت و وضعیت ایمنی آنها برای آزمایش انتخاب شدند، کارکنان موسسه طبی توافق نامه عدم افشای این واقعیت را امضا کرده بودند.
قابل ذکر است که از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دالر برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است.ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 مؤسسه علمی وزارت های طبی و زراعت و همچنین چندین مرکز طبی و اپیدمیولوژیک قوماندانی قوای طبی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کیف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی امریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد موجوده روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور امریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала