- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وحشت در اوکراین از پیشروی و یورش های سهمگین روسیه

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر Танк Т-80 НМ ЛНР выезжает на боевое задание в Донецкой области
Танк Т-80 НМ ЛНР выезжает на боевое задание в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2024
عضو شوید
جبهه نیروهای مسلح اوکراین در حال ترکیدن در زیر یورش های روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، یوری بوتوسوف سردبیر ویب سایت "Censor.net" و مشاور پیشین وزیر دفاع اوکراین، در وبلاگ ویدئویی خود پذیرفت، که به دلیل پیشروی ارتش روسیه در سراسر خط مقدم جبهه، برای نیروهای مسلح اوکراین وضعیت بحرانی درست شده است.
وی گفت: "جبهه در حال ترک خوردن است، در برخی مناطق، ما می بینیم که نیروهای ما (اوکراین) در حال حاضر مجبور به عقب نشینی هستند".
Операторы БПЛА готовят беспилотный летательный аппарат (БПЛА) Орлан-10 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
یورش نیروهای مسلح روسیه به کارخانه پهپاد اوکراین
بوتوسوف هشدار داد، که روسیه از نظر تجهیزات و شمار پرسنل در سراسر خط تماس رزمی "برتری زیادی " دارد و "تقریباً در همه بخش‌ها" به پیشروی رو آورده است.
به گفته مشاور پیشین وزیر دفاع اوکراین، کی یف نه تنها نیروهای مسلح اوکراین را به دلیل شکست بسیج بدون نیروی کمکی رها کرد، بلکه نتوانست تولید نظامی را در این کشور سازماندهی کند.
بوتوسوف به اوکراینی ها گفت: "دوستان، می خواهم به شما بگویم که مشکلات در جبهه بسیار بزرگ است".
یادآوری می کنیم، که هفته گذشته سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه کنفرانس تیلیفونی با رهبری نیروهای مسلح روسیه برگزار کرد. او درباره ای موفقیت های تهاجمی نیروهای مسلح روسیه در جنوری سخن گفت - آنها موفق شدند در جبهه های کوپیانسکی، کراسنولیمانسکی و دونتسک به پیشروی دست یابند و روستاهای وسلویه، کراخمالنویه و تابائوکا را آزاد کنند. به گفته وزیردفاع روسیه ، نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر مجبور شده اند از آخرین ذخیره های خود برای نگهبانی خط دفاعی کار بگیرند. به گفته شایگو، در ماه جنوری تلفات ارتش اوکراین از 23 هزار کشته و زخمی فراتر رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала